JÓLÉTI FORDULAT 



Új gazdasági gondolkodás kell, amivel megvalósítható a jóléti fordulat, ami sok  magyar ember számára adhat új esélyt, új lehetőséget a boldogulásra.

A jólét megteremtéséhez elégséges pénzügyi alapot jelent a Marshall-segély összegét jóval meghaladó, Magyarország rendelkezésére álló uniós támogatás.


A hagyományos felállás az, amikor a politika készíti a költségvetést, ami majd meghatározza a választók életét. A választási kampány során politikai szereplők ismertetik, hogy milyen elveket, szempontokat, célokat tartanak fontosnak és kívánnak érvényesíteni a költségvetésben, ha a választók akarata hatalomra juttatja őket.

Merőben új helyzetet jelent, amikor a választók készítenek költségvetést azzal a nem titkolt céllal, hogy szavazatukkal azokat a pártokat és politikusokat támogatják, akik ezt a költségvetést képviselik.

A budzse.hu portál szerkesztősége  a választók beküldött javaslataiból, írásos anyagaiból, közgazdászok és nem közgazdászok beküldött elképzeléseiből, koncepcióiból állítja össze a választók költségvetését. Tekinthető ez a választók kezdeményezésére, a választók akaratából létrejött nemzeti konzultációnak, olyan nemzeti konzultációnak, amely kérdés nélkül megadja a választ.

      

                                                                                                                                                                 

JÓLÉTI FORDULAT 

MINTA

SOKKAL JOBBAN ÉLHETNÉNK  

Miért élnek sokkal jobban Szlovákiában, Csehországban, és már Romániában is? Mert az ottani adónövekményekből összejött plusz bevételeket jóléti fordulatra, az életszínvonal javítására költötték. Nem így nálunk! Nálunk a pénzosztásnál az első, a második és harmadik helyen is a kormány állt.

Sokkal jobban élhetnénk ha a kormány nem magára költi a közpénzt. Sokkal jobban élhetnénk ha a kormány nem a saját, valamint rokonaik, barátaik kedvtelésére, gyors gyarapodására költené és hívek, szavazatok szerzésére osztogatná el a magyar emberek 3500 milliárd forintját, hanem odaadná azoknak, akiket illet, mert az adónövekményekből összejött 3500 milliárd forint plusz pénz nem a kormány tulajdona, hanem a magyar embereké.

Az egy évben lenyúlt 3500 milliárd forintból  200 ezer bérlakás lenne építhető és megoldódna a lakásprobléma. Egy év alatt európai szintűre lenne emelhető az egészségügy, a gyógyítás, a betegellátás. Tisztességes fizetést adva egy év alatt megoldódna az orvoshiány, sokan visszajönnének külföldről is.

A kormány azért migránsozik, sorosozik, hogy elterelje a figyelmet arról, hogy szomszédos országokban mennyivel jobb élet lett, mennyivel javult az életszínvonal. Ott az adónövekményekből összejött plusz pénzből megcsinálták a jóléti fordulatot, azért élnek sokkal jobban. Itt meg a kormány az adónövekményekből összejött plusz pénzt, a 3500 milliárdot saját kedvteléseire, saját luxusára költi, repülőgépeket vásárol, 200 milliárdért rendez sportversenyeket önmagát fényezve, hogy a kormánytagok díjátadókról készül tudósítások révén 20 másodpercre bekerüljenek világhíradókba.

Az Orbán-kormány 8 éve alatt olyan mélyre kerültünk az Európai Unióban, hogy már csak Bulgária áll mögöttünk a szegénységi rangsorban, pedig megvan a jóléti fordulathoz a 3500 milliárd forintot, csak nem erre fordítják. Decemberben a kormány nem adta oda a nyugdíjasok nagyon várt 10 ezer forintos vásárlási utalványát, ami 26 milliárd forintba került volna. Ugyanakkor december 23-án, a decemberi nagy kiköltekezés után is annyi pénz maradt a kasszában, hogy 70 milliárdot osztottak szét, külföldi magyaroknak és hazai sportegyesületeknek, szerzetesrendeknek.

Csak néhány példa:

3,3 milliárd forintit kapott a Nyíregyházi Sportcentrum Nonprofit Kft.

1,4 milliárd forintot kapott a Budafoki Munkás Testedző Egyesület

2,5 milliárd forintot kapott a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola

480 millió forintot kapott a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség

2,5 milliárd forintot kapott a Sapientia Alapítvány

1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Kézilabda Utánpótlásért Alapítvány

5,9 milliárd forintot kapott az Egri Főegyházmegye

1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Pálos Rend Első Remete Szent Pál Rendje

És a megtört gerincű magyarok tűrik ezt. A kisemmizett, megalázott nyugdíjasok tűrik, hogy nekik nem adja oda a kormány a karácsonyra járó 10 ezer forintos utalványt, ami 26 milliárdba került volna, de ennek majd háromszorosát, 70 milliárd forintot  osztogat szét olyan célokra, melyekre egy jóléti rendszerben sem adnának ennyi és ilyen nagy összegű támogatásokat.

És a megtört gerincű magyarok tűrik, hogy hazájuk Európa szegényháza legyen, sőt a magyarok egy jelentős része még meg is tapsolja a kifosztást, az elnyomást. Hova lett a magyar kurázsi? A magyarok lettek Európa szolgalelkű népe.

Forrás: index.hu  hvg.hu ,  Baranyai József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a
BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

MIÉRT NEM LETT JÓLÉTI FORDULAT?

A magyarok örökös vágya, hogy utólérjük az osztrákokat, itt is hasonló jólét legyen, az osztrákot közelítő szinvonalon élhessünk. A kormány érvől évre ódákat zengett a nagyszerű kormányzati teljesítményről, arról, hogy  a gazdaság szárnyal, ugyanakkor nem következett be a joggal várt jóléti fordulat, amire a gazdaság szárnyalása esélyt nyújthatna. Nem javult számottetvően az emberek élete, sőt a nyugdíjasoké romlott is.

Miért nem következett be jóléti fordulat, amikor erre a költségvetésben rendelkezésre álló 2600 milliárd forintos, az állami kiadásokra szükséges összegen felüli plusz keret lehetőséget nyújthatott vona?

Az Orbán-kormány a megszorítás bajnokaként a 46-féle új adóval és számos jogosultság, kedvezmény megszűntetésével megteremtette az állami kiadások stabil finaszírozásának fedezetét. Orbán megszorítási politikájának esett áldozatul a nyugdíjasok 1997-ben szezett joga a vegyes indexálású nyugdíjemelésre, amelynek alapján 2019-ben nem 2,7 %-os hanem 10 %-os lenne a nyugdíjemelés. Szemrebbenés nélkül fosztották meg a nyugdíjasokat 1997-ben szerzett joguktól.

Az így elért költségvetési bevételek hosszú időre stabil forrást jelentettek a kiadásokra, de még ezután jöttek azok a bevételek, amelyekből 2600 milliárd forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben. 2015-ben 848 millió forinttal nőtt az adóbevétel az előző évihez képest, 2016-ban 490 milliárd forinttal,  2017-ben pedig 670 milliárd forinttal, ami összesen  2008 milliárd forint plusz bevételt jelent. Ehhez adódik még a külföldön dolgozó magyarok által hazautalt 1220 milliárd forintból származó 600 milliárd forint költségvetési bevétel, ami azt jelenti, hogy ezzel együtt 2608 milliárd forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben.

Ennek a pénznek a nagy részét szánta az Orbán-kormány az olimpiai létesítmények megépítésére, az olimpiára. Mivel meghiúsult az olimpiai pályázat benyújtása, az aláírásgyűjtésből kiderült, hogy a magyarok többsége ellenzi, így ez a hatalmas összeg felhasználható lett volna a sokak életében kedvező változást előidéző jóléti forulat elindításra. Jóléti fordulat része lehetett volna egy egyszeri jelentős nyugdíjemelés, bérlakásépítési program elindítása.

Jóléti fordulat helyett ezt a hatalmas összeget az Orbán-kormány elverte, elosztogatta külföldre és szükségtelen, mondhatni irritáló luxusberuházásokra fordította. Százmilliárdokból szerveztek olyan sportversenyeket, amiket jóval gazdagabb országok a hatalmas ráfordítás és a vele járó csekély előny miatt visszamondtak.

Ukránok, románok tömegsen kaptak tízmilliós támogatásokat traktorvásárlásra, üvegházakra, szerbek százai kaptak milliós támogatásokat házvásárlásra, de a jólétre fordítható milliárdokat égeti a propaganda és annak hazugsággyára is. A hatalom felső körei a nyugati milliárdosokat is leköröző luxusban élnek, magánrepülőkkel és magán helikopterekkel repkednek, milliárdokkal finanszíroznak focicsapatokat és fociakadémiákat, teniszakadémiát és egyéb számukra örömet okozó kedvteléseket.

Viszont nem jutott pénz korrekciós nyugdíjemelésre, holott gonosz, fondorlatos módon elvették a nyugdíjasoktól a vegyes indexálású nyugdíjemelés jogát, ami alapján 2019-ben nem 2,7 %-os, hanem 10,2 %-os nyugdíjemelés járna nekik.

Forrás: index.hu  hvg.hu ,  Baranyai József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

ORBÁN MODELLJÉNEK CSŐDJE

Orbán Viktor modellje, az illiberális munkaalapú modell, melyet beszédeiben magyar modellként emleget a teljes foglalkoztatásra van tervezve. De mi van akkor, amikor megvalósul a cél, a teljes foglalkoztatás, mint a kormány azt állítja, hogy mostanra 2019-re majdnem 100 %-ban beállt ez az állapot? A magyar modellnek nevezett Orbán-modell a teljes foglalkoztatottság esetén eléri csúcspontját és nem tud tovább fejlődni. A teljes foglalkoztatás azt jelenti, hogy teljesült a kitűzött cél, elfogyott a munkaerő, már nincs szabad munkaerő. Bevándorlással pedig nem lehet pótolni a munkaerőhiányt, mert Magyarország bevándorlásellenes ország, sőt a bevándorlásellenesség élharcosa.

Mivel nincs munkaerő nem indulnának új beruházások, hiszen nem lenne aki működtesse, nem lenne aki az új üzemekben, új gyárakban dolgozzon. A már elkezdett beruházások működtetése is hatalmas gondot okozna, mivel máshonnan kellene munkaerőt átvonzani, átcsábítani például magasabb bérrel, így viszont ahonnan eljött a munkaerő ott lenne hiány. A fiatalok jelentős része külföldre megy dolgozni, így ebből a korcsoportból is kevés új munkaerőre lehet számítani.

A befektetések számára a munkaerő hiánya miatt már nem lenne célország Magyarország, mert olyan beruházásba nem érdemes invesztálni, aminek működtetéséhez nincs munkaerő, mivel Magyarország 2019-re elérte a teljes foglalkoztatás állapotát. A már Magyarországon lévő cégek fejlesztése, így új üzemek és termelőegységek beindítása is kockázatos lenne, hiszen nincs munkaerő a működtetéshez, az elindításhoz. Magyarországon a részvények ára elkezdene esni mivel a gazdasági prosperitás, a gazdasági fejlődés egyik alapfeltételét az új munkaerőt már nem lehetne biztosítani, hiszen teljes a foglakoztatás, mindenki dolgozik. A rabszolgatörvény ellen tiltakozók is azt vetik a kormány szemére, hogy ez az Orbán-féle modell hibája és ezt nem a rabszolgatörvénnyel kellene korrigálni.

Befektetések sokasága menne el szomszédos országokba vagy oda ahol van elég munkaerő, mert saját forrásból és bevándorlásból is biztosítható. Egyre erősödik az a kritikai hang, amely az elhibázott modell mellett az elhibázott bevándorlási politikát jelöli meg a kialakult helyzet okaként. Magyarországon a többség számára nyilvánvaló, hogy az Orbán-kormány bevándorlás ügyében tett nyilatkozatai és intézkedései szöges ellentétben állnak egymással. Orbán Viktos kormánya azt hirdeti, hogy Magyarország útját állja a bevándolásnak, ugyanakkor Ukrajnában és Szerbiában bevándorlókat toboroz, akik Magyarországra jönnének vendégmunkásnak. A több tízezer letelepedési kötvénnyel érkezett bevándorlóról már nem is érdemes beszélni, de folyamatosan jönnek újak is. Magyarország 2018-ban 5413 fő bevándorlót fogadott be, ebből 1223 főt Iránból, az iszlám fellegvárából. Ugyanakkor Brüsszelben magyar eus képviselők és magyar politikusok azt harsogják, hogy Magyarország útját állja a bevándorlásnak, Magyarországon nincs helye a multikulturalizmusnak és Magyarország nemhogy 1200 bevándorlót, de egy bevándorlót se hajlandó átvenni pl. Olaszországtól, ahol a cél a migránsok szétosztása. Ez alapján nehéz elképzelni, hogy Orbán és Salvini miben tudna egyetérteni.

Gazdasági elemzők és szakértők egyre hangosabban mondják, hogy a teljes foglalkoztatást célként kitűző munkaalapú modell elindításakor lehetett látni, hogy 7-8 év alatt elérve a teljes foglalkoztatást megreked a fejlődés azon a szinten és munkaerő hiányában stagnálás majd hanyatlás következik. Már az elinduláskor lehetett látni Orbán modelljének csődjét. És már most elértünk ehhez a szinthez, bevándorlásból pedig nem pótolható a munakerőhiány, legalábbis legálisan az orbáni bevándorlásellenes politika miatt nem. A munkaerő hiánya miatt viszont nem jön működőtőke, nem jönnek befektetések, nem jönnek új beruházások, leáll a fejlődés, a versenyképesség tovább zuhan.

Azonnali modellváltásra lenne szükség és az orbáni bevándorláspolitika felülvizsgálatára. A munkaerőhiány problémájával számos ország küzd és erre mindenhol a bevándorlás jelent megoldást. Egyre népszerűbb a szingapúri modell, amely csak 5 évre ad letelepedési engedélyt, megfelelő szakképzettséggel, gyakorlattal rendelkező személynek. Nincs családegyesítés, nincs végleges letelepedés, állampolgárság. Az 5 év elteltétevel a munkavállalónak lejár a tartózkodási engedélye, el kell hagyni az országot, a megkeresett pénzét természetesen viheti. Helyette jön egy újabb jelentkező hasonló feltételekkel, ugyancsak 5 évre.

Háttérbeszélgetéseken már neres politikusok is elismerik, hogy sem a magyar gazdaság, sem az EU gazdasága nem működtethető bevándorlás nélkül, mert sem Magyarországon, sem az Európai Unióban nincs elég új munkaerő a gazdasági fejlődéshez. Nincs elég új munkaerő új beruházások elindításhoz, nincs elég új munkaerő az új üzemek, új gyárak elindításához, működtetéséhez, ez csak bevándorlásból pótolható. Nincs elég munkaerő Orbán munkaalapú rendszerének működtetéséhez sem, ezért fogadták el a rabszolgatörvényt, hogy a hiányzó munkaerőt a meglévő munkaerő túlmunkájával pótolják. A nyugdíjasok bevonása, aktivizálása a remélt eredmény töredékét sem hozta. A nyugdíjasmunka után érdeklődő nyugdíjasok többsége nem vállalna termelésben munkát, főként szalag melllett nem. Leginkább a szolgáltatásban dolgoznának a felmérések szerint és csak napi 4 órás munkaidőben.

A helyzet tarthatatlansága a Fidesz számára is nyilvánvaló és egyes elszólások szerint a bevándorlásellenes propaganda az EP választásokig tart, de csak a kommunikáció szintjén, mert a gyakorlatban jelenleg is folyamatos és egyre erősödő a bevándorlás a hiányzó munkaerő pótlására.

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.



MINTA

A MUNKAALAPÚ RENDSZER BUKÁSA

Egy rendszer életképességének alapvető feltétele, hogy a fejlődése folyamatos, nincs olyan tényező, ami már az induláskor behatárolja a fejlődés időtartamát, mértékét és ennek elérése után stagnálásba majd hanyatlásba megy át, mint például a munkaalapú rendszer.

A munkaalapú rendszer a munkaerőre épül, kizárólag a honi munkaerővel számol, melynek teljes foglalkoztatása jelenti a végső célt. A végső cél egyben a fejlődés csúcspontját is jelenti. Nyilván bevándorlásból jövő munkaerőre nem lehet tervezni teljes foglalkoztást.

A munkaalapú rendszer főként összeszerelő üzemekre épülő foglalkoztatás keretében oldja meg a foglalkoztatást, és a fejlődést behatárolja a rendelkezésre álló munkaerő létszáma. A teljes foglalkoztatottságnek tekinthető állapot elérésekor, amikor az igényeknek, elvárásoknak megfelelő munkaerő szinte egésze foglalkoztatotti helyzetbe került, a munkaalapú rendszer elérte fejlődésének felső határát, egyben teljesült a kitűzött cél a teljes foglalkoztatottság.

Csakhogy a szomszédos országokban folytatódik a fejlődés, mert ők nem munkaalapú rendszerben működnek, nekik nem a teljes foglalkoztatás volt a cél és ők a saját forrásból származó munkaerő mellett bevándorlásból származó munkaerőt is foglalkoztatnak. A munkalapú rendszer ezekkel a rendszerekkel nem tud lépést tartani, hiszen elérte fejlődése legmagasabb szintjét. És ez egyben a munkaalapú rendszer bukását is jelenti, hiszen a megrekedt fejlődése stagnálást majd hanyatlást eredményez. A befektetések, beruházások, a működőtőke a szomszéd országokba megy, ahol nem munkaalapú rendszer működik, ahol saját forrásból és bevándorlásból van szabad munkaerő, ahol van elég munkás az új létesítmények, üzemek, gyárak működtetéséhez.

Magyarországon ennek bekövetkezte előtt állunk és a fejlődéspárti politikai erőknek nincs elég ereje, ahhoz, hogy az országot új fejlődési pályára állítsák, mivel a többséget jelentő neres magyar szavazók, 2,8 millióan a munkaalapú rendszerre szavaztak, aminek bukása elkerülhetetlen. Ennek logikája már jó előre látható volt, ám a fejlődésellenes erők kezébe került média elhallgatta ezt.

Orbán munkaalapú rendszere jelentősen rontott Magyarország versenyképességén. Az oligarchák érdekei mentén bővülő neres magyar gazdaság egysíkú fejlődése pedig igen kedvezőtlen állapotot teremtett. A magyar exportnak csak 23 %-át állítják elő magyar vállalatok és ennek jelentős része is mezőgazdasági termék, feldolgozatlan nyers termék. Alig van fejlett ipari termék amikor az ország a negyedik ipari forradalomra készül. A kivitel több mint háromnegyedét külföldi cégek produkálják. A munkaerőhiány miatt rohamosan emelkedő bérek szintje rövidesen eléri azt az értéket, ami már inkább távozásra mint maradásra készteti az itt lévő multikat és külföldi tulajdonban lévő vállalatokat. Ez viszont azzal jár, hogy a magyar export akár 50 %-al csökkenhet, hiszen a jelenlegi export több mint 75 %-át vagyis háromnegyedét már külföldi cégek állítják elő. Ez pedig beláthatatlan következményekkel járna. Már most is erősen szivárog a munkaerő a sokkal többet fizető külföldi munkákra, nem véletlen, hogy a hiányzó munkaerőkapacitást a rabszolgatörvénynek nevezett túlóratörvénnyel próbálják meg biztosítani.

A magyar gazdaság versenyképességének fejlesztéséhez és a modernizáláshoz szükséges pénzek a sportba, a fociba mentek és mennek. A kutatóintézetekben és nem kutatóintézetekben lévő innováció fókuszálására és termelésbe való átforgatására alkalmas létesítmények és projektek helyett stadionok, sportcsarnokok, focipályák épülnek, melyekkel nem valósulhat meg a negyedik ipari forradalom vagy a hightech iparág térnyerése. A sport az arányosnál tízszer nagyobb mértékben  kap állami pénzt más terület rovására, így torz fejlődési modell alakult ki, melynek hátrányai az utánunk jövő generációt sújtják. A külföldre elosztogatott százmilliárdok, a sportversenyek rendezésére fordított százmilliárdok nem csupán a magyarországi jóléti fordulat elindításától, a magyar egészségügytől, de a magyar gazdaság égetően szükséges  fejlesztésétől vonják el a forrásokat.

Az itteni béreket megfelelőnek tartó új munkaerő bevándorlással lenne biztosítható, ám erre nemet mond a magyar kormány. Látszólag, mert amúgy folyamatosan van bevándorlás csak más címen, más elnevezéssel. Magyarország a propaganda szerint útjába áll a bevándorlásnak, de több tízezer bevándorlónak adott tartózkodási engedélyt. 2018-ban  5413 fő bevándorló kapott tartózkodási engedélyt, közülük 1223 fő Iránból, az iszlám fellegvárából jött.

Az Orbán-kormány a bevándorlásellenes propagandával tudja egyben tartani a hatalma fenntartásához szükséges választói tömböt. Napi híradásokban ijesztgetik a magyar választókat a migráció következményeivel. Ugyanakkor háttérbeszélgetéseken már elismerik, hogy sem Európa, sem Magyarország nem tudná gazdaságát működtetni bevándorlás nélkül, mert sem Magyarországon, sem Európában nem áll rendelkezésre az az új munkaerő, ami az új beruházások, új üzemek, új gyárak működtetéséhez vagy akár a meglévők termelésének bővítéséhez kellene. Magyar toborzó irodák nem Afrikában hanem Ukrajnában toboroznak bevándorlókat akik Magyarországon lévő üzemekben, gyárakban dolgoznak. De magyarországi mezőgazdasági üzemekben, pl. tehenészetekben indiai bevándorlók is dolgoznak szép számmal.

A munkaerőhiányt pótló új típusú bevándorlás nem a fideszes plakátok által sugallt és a kormányzati média által sulykolt migránsáradat, hanem az EU új koncepciói szerinti szabályozott bevándorlás lenne. Nem kerítés nélküli határokon átvonuló - többségében papírok nélküli - és az  EU területére bejutni szándékozó tömeg jelenti jövőben a bevándorlókat, hanem az EU területére való bejutáshoz miggránsvizumot igénylő és elnyerő személyek, melyeket az EU tagállamai választanak ki a jelentkezők közül. Ez a migráns vízum lesz az EU kék vízuma, ami az amerikai zöld kártya eus megfelelője lesz. Az EU tagállamai főként munkaerőhiány pótlására választják ki a vízumot igénylők közül a hiányszakmákkal és elvárt képzettséggel illetve gyakorlattal rendelkező személyeket. A bevándorlás másik fajtája a szingapúri típusú bevándorlás lesz. A munkaerő pótlására megfelelő képzettséggel és gyakorlattal rendelkező kiválasztottak 5 évre kapnának tartózkodási engedélyt, letelepedés lehetősége nélkül, 5 év elteltével távozni kellene és újak jöhetnének újabb 5 évre.

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.



MINTA

ORBÁN VÍZIÓJA AZ EU VÉGÉT JELENTENÉ

Orbán víziója az Európai Unió végét jelentené. Az Európai Unió nélkül pedig Magyarországnak nincs jövője.

Orbán víziója, illetve az Orbán víziója szerinti szisztéma alkalmazása összeomlásba taszítaná az EU-t, valójában az Európai Unió végét jelentené. Az Európai Unió, amely jelenleg az USA mögött a második gazdasági nagyhatalom, Orbán víziójának alkalmazása esetén hónapok alatt elveszítené versenyképességét, és rövid idő alatt 10 %-al zuhanna gazdasági teljesítménye.

A világ GDP-jének 24,7 %-át az USA, 21,8 %-át az EU és 14,9 %-át Kína adja. Hozzájuk képest a világ gdp-jéből elhanyagolgató Oroszország GDP-je, 1,7 %. Az orosz gdp-t még az olaszok gdp-je is megelőzi, ami a világ gdp-jéből 2,45 %. Ahhoz viszont, hogy a világ gazdasági erősorrendjében az Európai Uniónak az USA mögötti második helye tartható legyen  évente legalább 500 ezer fő új munkaerőre lenne szüksége. Az 500 ezer fő új munkaerő biztosítását az EU egy új terv szerint az amerikai zöld kártyához hasonló megoldással, az eus kék vízummal akarja megoldani, de a koncepciók között ott van a szingapúri modell is, ami 5 évre adna tartózkodási engedélyt egyszeri alkalommal, családegyesítés és letelepedés lehetősége nélkül.

Orbán víziója szerint az Európai Uniónak teljesen meg kell szüntetni a bevándorlást. Sőt, Orbán szerint az EP-választás tétje is az, hogy lesz bevándorlás vagy nem lesz, és ettől függ Európa és az Európai Unió jövője. Orbán európai viszonylatban kétosztatú politikai térben gondolkodik, bevándorláspárti és bevándorlást ellenző politikai erőkre osztja az EP pártjait, azzal a kitétellel, hogy útját kell állni a bevándorlásnak, le kell győzni a bevándorláspárti politikai erőket.

Orbán víziója szerint egyetlen bevándorlót sem fogadhatna az EU, szó sem lehetne arról, hogy a fejlődéshez, versenyképesség megtartásához szükséges 500 ezer fő új munkaerőt évente bevándorlásból biztosítsa, mint az eddig is történt. Ennek viszont következménye lenne, hogy új munkaerő hiányában beruházások állnának le, mert nem lenne munkaerő az elindításhoz és működtetéshez. Befektetések sokasága menne el Európából Ázsiba, Amerikába és máshova, mert munkaerő hiányában Európában nem lennének megvalósíthatók. Az EU területén a részvények árfolyama hatalmasat zuhanna, hiszen a gazdasági prosperitás, a gazdasági fejlődés egyik alapfeltételét az új munkaerőt nem lehetne biztosítani a bevándorlást tiltó orbáni politika miatt.

Nem valósulhatna meg az új innovációk termelésbe forgatása, mert új munkaerő hiánya miatt nem indulnának erre se beruházások, mert hiába épülnének új üzemek, új gyárak, nem lenne új munkaerő a működtetésükhöz. Az EU gazdasági versenyképessége gyorsan hanyatlana és az EU rövid idő alatt elveszíthetné gazdasági teljesítményének 10 %-át a modellezés szerint.

Magyarország Európai Unióba és Németországba irányuló exportja becslés szerint mintegy 20 %-al csökkenne, amennyiben az orbáni vízió szerint alakulnának a dolgok az Európai Unióban. Csak Németországnak évente 400 ezer fő új munkaerőre van szüksége ahhoz, hogy fenn tudja tartani a gazdasági fejlődés és növekedés dinamizmusát. Német toborzó irodák a munkaerőhiány pótlására jelenleg Magyarország, Szlovákia és Lengyelország területén toboroznak nagy számú, főként ukrán és szerb munkaerőt.

Összességében kijelenthető, hogy az Európai Unió gazdasági fejlődéséhez, a gazdasági növekedéshez szükséges 500 ezer fő új munkaerő jelentős része csak bevándorlásból biztosítható, így az új munkaerőt biztosító bevándorlás orbáni vízió szerinti blokkolása, megállítása, egyenlő lenne az Európai Unió gazdasági fejlődésének, gazdasági növekedésének blokkolásával, leállításával.

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.



MINTA

IDEJE VAN A VÁLTOZÁSNAKI

Amikor a hatalom és a gazdagság mámorában gondtalanul dőzsölve szórják a tíz- és százmilliárdokat, amikor a jóllakottság bágyasztó érzése távol tartja a külvilágot, akkor nem szűrődnek be az elégedetlenek, megalázottak, kifosztottak, jogfosztottak, elnyomottak tiltakozásának hangjai, melyet ügyes törvénykezéssel direkt távol vittek, kitiltottak a hatalmasok nyugalmának őrzésére kialakított zónákból.

Miért kellene hagyni, hogy az elégedetlen nyugdíjasok morgása, hangoskodása megzavarja az idilli állapotot? Miért kellene hallgatni, hogy a nyugdíjasokat átverték, becsapták, kifosztották, 2012-ben elvették 1997-ben szerzett jogukat a vegyes indexálású nyugdíjemelésre, ami alapján 2019-ben nem  2,7 % , hanem 10,2 % lenne a nyugdíjemelés? Miért kellene hallgatni, hogy a kormány százmilliárdokkal dobálódzik, külföldre szórja a tízmilliárdokat, ukránok, románok traktorvásárlásra kapnak tízmilliókat és hálából magyarnak vallják magukat, vagy a magyarokat utáló szerbek százasával kaptak milliókat házvásárlásra, akik ezért vállaltan magyarok lettek?

Miért kellene hallgatni, hogy a kormány elvette a nyugdíjasok karácsonyi 10 ezer forintos utalványára való 26 milliárd forintot és odadta a fehérvári hokicsarnok építésére? Miért kellene hallgatni, hogy a családbarát kormány nem adja oda a szegény magyar családoknak a választás előtt ígért 12 ezer forint támogatást, ami több százezer szénnel és tűzifával fűtő magyar családnak nagy segítséget jelentene? Miért kellene hallgatni, hogy a családbarát kormány stadionok gyepszőnyegének téli elektromos fűtésére több pénzt ad mint a több százezer fával és szénnel fűtő magyar család tűzelőjének támogatására?

Miért kellene hallgatni, hogy a családbarát kormány gonosz és megalázó módon nem ad  5 millió forintot arra, hogy kórházak összecsukható kempingágyakat és takarókat vegyenek, hogy azon fekhessenek gyerekük ágya mellett az aggódó szülők és ne a földön, kabátjukon fekve, széken gubbasztva vagy a sarokban falnak dőlve kelljen meghúzni magukat, hogy beteg, frissen műtött gyerekük mellett tölthessék az éjszakát?

Miért kellene hallgatni, hogy a szakorvosi rendelőkben már ellátás helyett csak előjegyzés van, noha 2010 előtt még azonnali ellátás volt? Miért kellene hallgatni, hogy hosszabb sorok állnak szakorvosi rendelőkben előjegyzésre várva mint Gyurcsány idején a vizitdíj befizetésére várva, és aki nem érkezett elég korán annak nem jut hely így a következő hónap 15-én jöhet újból sorbaállni előjegyzésért? Miért kellene hallgatni azok tiltakozását, akik jogosan átkozzák az önmagát családbarátnak, emberbarátnak és kereszténydemokratának nevező kormányt a cinikus embertelen politikájáért, mert a focistáknak adja az orvosok béremelését, mert a betegellátás helyett előjegyzés van és akinek most fáj annak nem jelent gyógyítást az előjegyzés?

Miért kellene hallgatni, hogy a kormány a családoktól, a nyugdíjasoktól, a betegektől, a gyógyítástól elvett százmilliárdokból stadionokat épít, nemzetközi sportversenyeket rendez, hogy a vezér 30 másodpercre feltűnjön világhíradókban? Miért kellene hallgatni, hogy azért mentek el a magyar orvosok külföldre, mert a kormány a 2600 milliárdból nem az orvosok bérét emelte duplájára, hanem a focisták jövedelmét tízszeresére?

Miért kellene hallgatni, hogy a költségvetésben lévő 2600 milliárd forint többlet a népet illetné, azt orvosok és ápolók béremelésére, CT és MR készülékek beszerzésére, a gyógyítás feltételeinek javítására, a sürgősségi osztályok működési feltételeinek biztosítására kellene költeni?

Miért kellene hallgatni, hogy a kormányzati rongyrázás, hivalkodás helyett jóléti fordulatra kellenne költeni a 2600 milliárd forintot, mert a várban százmilliárdokból épített, minden extrával és luxussal ellátott kormányfői palota, ahol aranyszálakkal átszőtt kárpit mutatja az ott lévők felsőbbrendűségét, azt, hogy ők az egyenlőbbeknél is egyenlőbbek, nem a többség akaratából jött létre?

Miért kellene hallgatni, hogy úgy osztogatják a közpénzt mintha az a sajátjuk lenne és a legfőbb gondjuk az, hogy a négy repülőből melyiket válasszák, amikor az igazak és kiválasztottak nemzetközi kupameccsre akarnak menni?

Megtehetik. 2,8 millió magyar nekik adta a szavazatát, az illiberálisra és az elnyomásra szavazott. Kérdezik is a világban, hova lett az 1848-as és 1956-os magyar kurázsi?

Ideje van a változásnak.

Forrás: Baranyai  József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

100 ezer fős közvélemény-kutatás

AA 100 ezer fős közvélemény-kutatás számos olyan kérdésre adhat hiteles választ, amely vonatkozásában jelenleg csupán politikai érveket, ellenérveket ismerünk, meg a propaganda valósággal ütköző állításait.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatás a feltett kérdésekbe ágyazódó történetet elviszi az ország legtávolabbi zugába, nagy városokba, kis településekre. A kérdésekben rejtőző üzenet, hogy lehetne másképp, kinyit egy új világot, egy új lehetőséget, gondolkozásra késztet, megadva a választás lehetőségét.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatástéámai: hazafias gesztus lenne Orbán lemondása, előrehozott választás, NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA, jóléti fordulat 2019-ben, korrupciós bírság bevezetése, választási párt támogatottsága, Orbán migránsainak kiköltöztetése és számos más téma.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatás megmutatja: ki ért vele egyet, ki nem, ki támogatja, ki ellenzi, ki adna, ki elvenne.

Magyarok vagyunk! Olyanok, amilyenek!  A 100 ezer fős közvélemény-kutatás megmutatja mit gondolunk jelenről, jövőről, mi a fontos, mit ellenzünk, mit támogatunk.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatás lehetséges kérdései közül:

1./  Hazafias gesztus lenne Orbán Viktor lemondása?

Az a feloldhatatlan ellentét, ami Orbán Viktor magyar kormányfő és az Európai Unió között van, nem végződhet máshogy csak szakítással. Orbán Viktor nyiltan hirdeti, hogy elitváltásra van szükség az Európai Unióban, a liberális európai elitet illiberális elitre kell lecserélni. A nyugatiakat megrémíti Orbán szándéka, az, hogy Brüsszelből illiberális Moszkvát, moszkvai típusú hatalmi központot csinálna. Amennyiben az EU elfogadná azt, hogy az EU egyik tagja esetében létezhet olyan politikai rendszer és olyan jogállapot, amely merőben ellentétes az európai közösség alapelveivel, alapértékeivel, szabályaival, amely arra törekszik, hogy a közösség elitjét leváltsa, lecserélje egy orosz, török illetve magyar típusú illiberális elitre, amely a jogállam helyett olyan parancselvű illiberálisnak nevezett demokráciát vezetne be, amilyent Orbán Magyarországon, attól kezdve az Európai Unió már nem lehetne az aminek meghatározta magát és nyiltan feladná értékeit, melyhez eddig ragaszkodott.

Ennek ismeretében nehezen elképzelhető, hogy az orbáni Magyarország, Orbán illiberális víziójával, a jogállamot, sajtószabadságot leépítő illiberális politikájával az Európai Unió tagja maradjon és ne akarnák az orbáni Magyarországot a lehető legrövidebb időn belül kitenni az Európai Unióból, a schengeni övezetből, valamint elzárni az uniós forrásoktól, az uniós támogatástól.

Orbán Viktor személye, politikája, víziója elfogadhatatlan az európai közösség számára, ez olyan feloldhatatlan ellentét, ami nem végződhet máshogy csak szakítással. Ennek a szakításnak az igazi vesztese Magyarország lenne, mert az EU-s tagság elvesztésével kikerülne  a schengeni övezetből, bezáródna előtte az EU 480 millió fős piaca és elveszítene évente a magyar GDP 4 %-át kitevő uniós támogatást, ami jellegében nem, de mértékében a trianonihoz hasonló arányú veszteséget jelentene. Ez a veszteség csupán kormányváltással lenne megelőzhető.

KÉRDÉS: Ön hazafias gesztusnak tekintené Orbán Viktor miniszterelnök lemondását, új kormány alakítását, amivel megelőzhető lenne Magyarország kizárása az Európai Unióból?

2./   ELŐREHOZOTT VÁLASZTÁS KIÍRÁSA

Az Európai Unió vezető politkusainak Magyarország kizárására vonatkozó eltökéltéségét megerősítette Orbán Viktor magyar kormányfő többször tett nyilatkozata, amely szerint a jelenlegi liberális elit helyett egy új illiberális elitnek kell átvenni Európában a hatalmat, ami az ő olvasatukban azt jelenti, hogy az EU jelenlegi vezetőnek menni kellene és Orbán Moszkvát, moszkvai típusú hatalmi központot csinálna Brüsszelből.

Így már nincs mérlegelés arról, hogy a 10 milliós gyenge vásárlóerővel rendelkező magyar piac kell-e a 480 millió fős piaccal rendelkező Európai Uniónak és kell-e a 14 fideszes képviselő az Európai Néppártnak. Már eldöntött tény, hogy megszabadulnak Magyarországtól, Orbán Viktor személye, Orbán politikája, Orbán illiberális víziója és főként Orbán Putyinhoz fűződő nemkívánatos szoros barátsága miatt is. Az Európai Unió Oroszországot ellenségének tekinti, Orbánt pedig Putyin trójai falovának, Putyin téglájának. Az EU már döntött: Magyarország viszonylatában nem tartható fenn tovább az " elviseljük " állapot.

A kérdés ennek ismeretében már az, hogy mi vagy ki menthetné meg Magyarországot a kizárástól és a vele járó katasztrófától?  Az első számú megoldás Orbán Viktor kormányfő lemondása lenne, amit az ellenzék is hazafias gesztusként értékelne. Egy másik lehetséges megoldás a FIDESZ részéről szervezett kormányváltás lehetne, új kormányfővel. Naracsics Tibor kormányfővé választása a Fidesz és az EU számára is elfogadható megoldás lenne. A harmadik megoldás egy előrehozott választás lenne.

KÉRDÉS: Ön támogatná az előre hozott választás kiírását, amely lehetőséget nyújtana a demokratikus kormányváltásra, amely révén megőrizhető lenne Magyarország uniós tagsága?

3./   NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA

Alapvetés, hogy nem következhet be mégegyszer Trianon méretű katasztrófa, az Magyarországot végleg visszavetné és kiüresítené.
Amennyiben bekövetkezne a sokak által félt, nem kevés magyar által pedig kívánt esemény, hogy Magyarországot kiszavazzák az Európai Unióból, az Trianon méretű katasztrófát jelentene.

Tagjai lettünk a világ legerősebb katonai szervezetének, olyan védelmi ernyő alatt vagyunk ami hosszú távra garantálja országunk biztonságát. Felvételt nyertünk Európa elitklubjába az Európai Unióba, amit Európa legfejletteb és leggazdagabb államai alapítottak. A valamikor nekünk szánt Marshall-segélynél jóval nagyobb mértékű támogatást kapunk az Európai Uniótól, hogy felzárkózzunk a fejlett államokhoz és nálunk is megteremthető legyen a nyugati életszínvonal, a nyugati jólét.

Olyan helyzetbe kerültünk, amikor a meglévőt, az elértet kellene védeni, erősíteni, és ekkor az ország vezetője, kormányfője kalandor politikájával szembekerül az európai közösség vezetőivel, a közösség meghatározó, befolyásos politikusaival. Orbán Viktor miniszterelnöknek az EU alapértékeivel, alapelveivel szembenálló, az EU szabályait szinte minden vonatkozásban sértő illiberális politikája és rendszere amit Magyarországra erőltetett nem illeszthető be az Európai Unió demokratikus jóléti rendszerébe. Az orbáni Magyarország idegen testet jelent az EU közösségében, amit törvényszerűen ki fog vetni az EU.

Az EU közössége Orbán Viktor személyétől és Orbán Viktor politikájától, rendszerétől akar szabadulni, de erre csak úgy nyílik lehetősége, hogy a közösségből kiszavazzák Magyarországot. Csak kormányváltás mentheti meg Magyarországot. Amennyiben a politika nem tud megoldást találni erre, végső esetben a magyar nép, a magyar civilek önvédelmi reflexe, a katasztrófát elkerülni akarók önérdekű kezdeményezése által létrehívott és megalakított NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA lehetne képes és alkalmas  Magyarország EU-s tagságának megmentésére, Magyarország Európai Unióban való benntartására, a kizárással járó katasztrófa bekövetkeztének megakadályozására.

KÉRDÉS: Ön támogatná a NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA  létrehozását, amelynek fő feladata és célja annak elérése lenne, hogy a Magyarország Európai Unióból történő kizárásához vezető folyamat még azelőtt leállítható legyen, mielőtt az visszafordíthatatlan szakaszba érkezik?

4./  JÓLÉTI FORDULAT 2019-BEN

Mindenki tudja, látja, hogy tele van a kassza, különben hogyan tudna a kormány százmilliárdokat szétszórni úri hóbortjaira, sok milliárdot osztogatni külföldre.

A 46-féle új adóval és számos jogosultság, kedvezmény megszüntetésével, hatalmas megszorítással elért költségvetési bevételek hosszú időre stabil forrást jelentettek a kiadásokra, de még ezután jöttek azok a bevételek, amelyekből 2600 milliárd forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben.

2015-ben 848 millió forinttal nőtt az adóbevétel az előző évihez képest, 2016-ban 490 milliárd forinttal,  2017-ben pedig 670 milliárd forinttal, ami összesen  2008 milliárd forint plusz bevételt jelent. Ehhez adódik még a külföldön dolgozó magyarok által hazautalt 1220 milliárd forintból származó 600 milliárd forint költségvetési bevétel, ami azt jelenti, hogy ezzel együtt 2608 milliárd forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben. És ehhez adódik pluszként a 2018-as évben képződő 904 milliárdos adónövekményből származó plusz bevétel. Csordultig megtelt a kassza.

Amikor Ausztria a mai értéken számolva 7 milliárd eurót - magyar pénzben számolva 2100 milliárd forintot - kitevő  Marshall-segélyt kapott és ebből felpörgette a növekedést, virágzó gazdaságot hozott létre, akkor náluk is pár év alatt hasonlóan tele lett a kassza, amiből jólétet teremtettek és azt nem az ország vezetői költötték el saját kedvteléseikre és a saját tőkésosztályuk felhizlalására mint Magyarországon.

Ugyanez a folyamat zajlódott le Szlovákiában, Csehországban is, a csordultig telt kasszából emelték az orvosok bérét - és nem a focistákét -, rendbe tették az egészségügyet, jelentősen emelték a nyugdíjakat és a közalkalmazotatk fizetését, jóléti fordulatot hajtottak végre. A jóléti fordulat eredményeként, számos jóléti intézkedéssel olyan életszínvonalat teremtettek, amely már közelebb áll az osztrák életszínvonalhoz mint a magyar életszínvonalhoz.

Ugyanez megvalósítható lenne Magyarországon is 2019-ben, erre lehetőséget nyújt a költségvetésben rendelkezésre álló, 2015 óta adövekményekből képződött, felhalmozódott 3500 milliárd forint plusz. 2019 a jóléti fordulat éve lehetne Magyarországon is.

Ahol már végrehajtották a jóléti fordulatot, ott sem minden esetben a hatalmat gyakorlók szándéka, az uralkodó osztály önzetlensége folytán került erre sor, sokkal inkább annak eredményeként, hogy a nép ott kikövetelte magának. A magyar népnek is joga, jussa, hogy a térségben utolsóként kikövetelje magának a jóléti fordulatot.

KÉRDÉS:  Ön egyetért azzal, hogy a kormány a költségvetésben adónövekményekből felhalmozódott 3500 milliárdból 2019-ben hajtson végre jóléti fordualtot, egységesen 20 ezer forinttal emelje a nyugdíjakat,  100 %-al emelje az orvosok és ápolók bérét, szerezze be a hiányzó CT és MR készülékeket, biztosítsa az európai szintű sürgősségi ellátás fedezetét, finanszírozza a várólisták 1 éven belüli minmálisra csökkentéséhez szükséges feltételek biztosítását, állítsa vissza a vegyes indexálású nyugdíjemelést, ami révén 2019-ben nem 2,7 %, hanem 10,2 % lenne a nyugdíjemelés?

5./     KORRUPCIÓS BÍRSÁG

Korrupciós bírsággal megfékezhető a fejlődést megfojtó és a fejlődésre szánt pénzeket elszívó korrupció. A korrupciós bírság adó módjára beszedhető, nem kell sok éves bírósági tárgyalás.

A korrupciós bírság bevezetése azt jelentené, hogy létrejön egy Korrupcióellenes Hivatal, amely minden közpénz, állami, önkormányzati és uniós pénz felhasználójától kérhetne tájékoztatást, kimutatást, jelentést a felhasználásról 10 évre visszamenően. Ennek elmulasztása, hiányossága bírságolható. A felhasználás bizonylatolásának ellenőrzése során feltárt hiányosságok ugyancsak súlyos bírságot vonhatnak maguk után. A korrupciós bírság mértéke a csalárd módon ellopott, nem a megjelölt célra használt közpénz esetében a összeg teljes mértékét is elérheti.

A korrupciós bírság bevezetésére lehetőséget nyújtó bírságolás új rendszerét és kultúráját az Orbán-kormány teremtette meg, így a korrupciós bírság bevezetésével nem járatlan, hanem kitaposott úton lehetne haladni. A korrupciós bírság kiterjedhetne a korrupció felderítését segítő kötelező adatszolgáltatásra, pontosabban annak elmulasztására, hiányosságára, a feltételezés szerint korrupcióval érintett támogatás, egyszerűbben pénz felhasználásának bizonylatolására illetve annak hiányosságaira, a felhasználás céljainak teljesítésére illetve nem teljesítésére és más hasonló jellegű tényezőkre.

Ami a bírságolás mértékét, a korrupciós bírság lehetséges mértékét illeti, ugyancsak az Orbán-kormány e körben alkalmazott gyakorlata lehet az irányadó. Amikor elindult a nemzeti trafikok működése és betiltották a kis boltokban a cigaretta és a dohánytermékek árusítását, akkor lépett hatályba az a rendelkezés, ami 500 millió forintot jelölt meg a bírság felső értékeként, amennyiben egy kisbolt akár egy doboz cigarettát eladna engedély nélkül. Ha a maximum ezer forint értékű egy doboz cigaretta engedély nélküli árusítása esetében a bírság felső határa 500 millió forintban lett megállapítva, akkor ebből kiindulva a korrupciós bírság felső határa 5 milliárd vagy akár 50 milliárd forint is lehet.

Ez a típusú bírságolás illetve ennek szabálya végigjárta az összes utat, a köztársasági elnök és az Alkotmánybíróság is rendben lévőnek találta, így ez ilyen szempontból sem támadható.

KÉRDÉS: Ön támogatná a Korrupcióellenes Hivatal létrehozását és korrupciós bírság bevezetését?

6./   VÁLASZTÁSI PÁRT

KÉRDÉS: Ön támogatná szavazatával annak a választási pártnak az egyéni képviselőjelöltjét és listáját, aki ígérete szerint kormányra kerülve visszaszedné a korrpcióval lenyúlt állami, önkormányzati és uniós pénzeket, ehhez létrehozná a Korrupcióellenes Hivatalt és bevezetné a korrupciós bírságot, ami a jóléti fordulathoz jelentene kiegészítő állami bevételt?

KÉRDÉS: Ön támogatná szavazatával annak a választási pártnak az egyéni képviselőjelöltjét és listáját, aki kormányra kerülve ígérete szerinti módon a nyugdíjasok életvitelét érintő inflációs számítás és a munkabérek emelkedése alapján számított vegyes indexálás alapján emelné a nyugdíjakat és a jelenlegi állapoton egységes, azonnali 20 ezer forintos korrekciós nyugdíjemeléssel javítana?

KÉRDÉS: Ön tudja segíteni nyugdíjas szüleit? Ön a szülei érdekét nézve szavazna a 20 ezer forintos korrekciós nyugdíjemelést és a vegyes indexálású nyugdíjemelést ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére?
 

7./  MIGRÁNSOK KIKÖLTÖZTETÉSE


Magyarországra nem jönnek migránsok, mert nem vagyunk célország a migránsok számára. Akik a déli magyar határnál próbálkoznak, azok nem ide jönnének, hanem rajtunk keresztül Németországba. Az, hogy bevándorlóországgá akarnak tenni bennüneket hatalmas blöff, amivel elterelhető a figyelem arról, hogy a költségvetésben lévő 3500 milliárd forintot miért nem jóléti fordulatra költi a kormány, miért a saját luxuskiadásaira, a hatalmon lévőkhöz tartozó tőkésosztály fehizlalására fordítja.

Az a migráns aki Európába jön, olyan országban szeretne letelepedni, ahol jóval magasabb bérek vannak és ahol magasabb az életszínvonal, ahol jobb élet van. Ezt bizonyítja, hogy a 2015-ben a Magyarországon áthaladó 500 ezer migráns közül egy nem akart itt maradni, senki nem kért tartózkodási engedélyt. Mindenki tovább ment Ausztriába, Svédországba, Németországba. Felesleges volt olyan nevetséges plakátokra elszórni milliárdokat, hogy Ne vedd el a magyarok munkáját.

Orbán Viktor kormányfő mindenhol hírdette, hogy Magyarországra nem jöhetnek migránsok, nem leszünk bevándorlóország. Aztán 2018 januárjában robbant a hír, hogy az Orbán-kormány titokban befogadott 1300 migránst. A szemléltetés kedvéért, komoly ígéretekkel sikerült itt tartani az 1300 díszmigránst. Mondhatni luxus körülmények között helyezték el őket a mozgássérültek budai rehabilitációs otthonában. A magyar mozgássérülteket kiköltöztették, erősebb kifejezéssel kidobták jól felszerelt, európai szintű rehabilitációs otthonukból és migránsok költöztek a helyükbe. De ez még kevés lett volna a migránsoknak, hogy maradjanak, így olyan nagyságú költőpénzt is kapnak, amiből jól megélhetnek. Dolgozni nem kell nekik, költőpénzükből a közeli budai plázákban vásárolgatnak és a kávézókban kávézgatnak, élnek társasági életet. Muszlim családok és gyerekeik vidám zsivaja visz életet a csendes magyar léthez szokott plázák világába.


KÉRDÉS: Egyetért Ön azzal, hogy a mozgássérültek rehabilitációs otthonában elhelyezett, Orbán migránsainak nevezett migránsokat kiköltöztessék és máshol helyezzék el, pl. a városrehabilitáció keretében felszabaduló Hős utcai lakásokban?

KÉRDÉS: Egyetért On azzal, hogy a migránsok kiköltöztetése után a magyar mozgássérültek felújítva visszakapják budai rehabilitációs otthonukat, melyet a migránsok beköltöztetése miatt kellett elhagyniuk?

KÉRDÉS: Egyetért On azzal, hogy a hátrányos helyzetű magyar emberek - mozgássérültek, látássérültek, stb. - helyzetének, sorsának könnyítésére és a rehabilitációjukra fordított összeget megduplázza a magyar kormány az erre lehetőséget  nyújtó, adónövekményekből felhalmozódott 3500 milliárd forint plusz pénzből?

Forrás:  Baranyai  József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

ELPOCSÉKOLTÁK 20 AUTÓGYÁR  ÁRÁT 

 A kecskeméti Mercedes gyár éves árbevétele 3,6 milliárd euróról, 3,5 milliárd euróra csökkent. Ez így is rengeteg pénz, több mint ezer milliárd forint. A kecskeméti Mercedes gyár zöldmezős beruházás volt és megvalósult két vizes VB árából. Azóta még fejlesztések történtek, ami plusz egy vizes vb árát igényelte, de most évente hoz 3,5 milliárd euró bevételt. Ez nagyjából a magyar GDP 2,5-3 %-a.

A vizes vb megrendezése, a beruházások csak a pénzt vitték, bevétel alig volt, azóta meg csak kiadás van, nem is kevés, a létesítmények működtetésére, fenntartására. A magyar kormány 2018 decemberében 70 milliárd forint maradék pénzt szórt szét. Mire?  Például:

3,3 milliárd forintot kapott a Nyíregyházi Sportcentrum Nonprofit Kft.
1,4 milliárd forintot kapott a Budafoki Munkás Testedző Egyesület
2,5 milliárd forintot kapott a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
2,5 milliárd forintot kapott a Sapientia Alapítvány
1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Kézilabda Utánpótlásért Alapítvány
5,9 milliárd forintot kapott az Egri Főegyházmegye
1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Pálos Rend Első Remete Szent Pál Rendje

Ez összesen  19 milliárd forint, a 70 milliárdból. Ennek a 70 milliárdnak a 10-szereséből lehetne a magyar államnak egy saját autógyára, ami évi 3,5 milliárd bevételt hozna az országnak. A magyar kormány 2010 óta annyi pénzt osztott szét a magyar sport, a magyar foci támogatására, stadionok, sportcsarnokok, focipályák építésére, egyházi támogatásra, külföldre támogatásra, amiből 20 db 3,5 milliárd eurós évi bevételt hozó autógyárat építhetett volna. Jelentősen közeledtünk volna Ausztriához, 60 %-al megnőtt volna a magyar GDP. 

Így meg ezekre a célokra szétosztott hatalmas pénz nem bevételt csak kiadást termel, mert a fenntartás sok pénzbe kerül. Sportlétesítmények, melyet csak páran használnak, drága pénzen épített és fenntartott stadionok, melyeket csak pár száz ember látogat. Megengedheti ezt magának egy olyan kicsi és szegény ország mint Magyarország? A választ mindenki tudja.

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA




   Az oldalon látható képek illusztrációk.