EU-TAGSÁG 



MAGYARORSZÁGNAK NINCS JÖVŐJE  EURÓPA ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ NÉLKÜL

                                                                                                                                                                 

MINTA

ORBÁN NÉLKÜLI EU-T AKARNAK 

Amikor szakértők arról beszélnek, hogy 2019-ben bekövetkezhet az az állapot, az a forgatókókönyv, hogy Magyarország már nem lesz az Európai Közösség tagja, távozni kényszerül a schengeni övezetből és megvonják tőle az uniós támogatást is akkor ezt az elmúlt időszakban elhangzott állásfoglalások, megnyilatkozások összegzésére alapozzák.

Az alábbiakban olvashatók azok a politikusi megnyilvánulások, állásfoglalások, álláspontok, melyeket végigolvasva bárki kialakíthatja saját véleményét. Meglepő lenne, ha az jelentősen eltérne a szakértők megállapításaitól.

Sargentini kimondta, hogy mi lehet a végkifejlet, aminek jövőbeni bekövetkeztét a Sargentini-jelentés kétharmaddal történő elfogadása megerősítette. Összeállt az Orbánnal szembeni kétharmad és ez a kétharmad Orbán nélküli EU-t akar. Murphy törvényén Orbán Viktor kormányfő sem tud változtatni.  A Sargentini-jelentésre leadott szavazatok száma amiből következtetni lehet az erőviszonyokra . 448  igen,    197 nem,   48  tartózkodás.

Az alábbi nyilatkozatokból az is kiolvasható, hogy az EU álláspontja és Orbán Viktor álláspontja két merőben eltérő álláspont. Merőben eltérő álláspont és merőben más értékrend. E két álláspont és két értékrend üti egymást és soha nem fog megférni egymás mellett.

Judith Sargentini: " Fel kell gyorsítaniuk a tagállamoknak a Magyarországgal szembeni eljárást! Sietnünk kell, nem késlekedehetnek a tagországok a szankciókkal! "

Emmanuel Macron:  „Azok az országok, akik nem akarják a Frontex fejlesztését, akiknek nem fontos a szolidaritás, távoznak a schengeni övezetből. Azok az országok, amelyek nem akarnak több Európát, nem nyúlhatnak a strukturális alapokhoz.”

Az Európai Néppárt határozata: "A második világháború után a kereszténydemokraták az élvonalban küzdöttek azért, hogy létrehozzák a liberális demokráciát a biztonságos Európában, a zsidó-keresztény demokratikus elgondolások és értékek, a jogállamiság, a többpártrendszer és az erős civil társadalom és a független sajtó, a vallás-, vélemény- és gyülekezési szabadság alapján állva. Ma ezek az alapvető értékek és elvek soha nem látott mértékben vannak veszélyben." "Kitartunk amellett, hogy az élénk civil társadalom életbevágóan fontos a teljes értékű demokráciának. Az NGO-knak lehetőségük kell legyen, hogy humanitárius céljaikért dolgozzanak, mindenféle büntetés fenyegetése nélkül. Politikai orientációra tekintet nélkül mindegyiknek ugyanolyan bánásmód alá kell esnie a jog és a kormányok szemében, amíg a tevékenységük a jogállamiság keretei között marad."

Donald Tusk : „Hadd mondjam ki kereken: senkinek nincs hozzá joga a pártcsaládunkban, hogy megtagadja a liberális demokráciát és az értékeit.  Európa védelme sem jogosít föl senkit erre"
" Ha valaki megtagadja a jogállam elvét, az nem kereszténydemokrata. Aki nem szereti a szabad sajtót és a civil szervezeteket, aki eltűri a homofóbiát, az antiszemitizmust, az nem kereszténydemokrata. Aki a nemzetet szembefordítja az egyén szabadságával, az nem kereszténydemokrata. Aki konfliktust szít a világban és az Európai Unióban, az nem kereszténydemokrata. Aki Putyint támogatja, és Ukrajnát támadja, aki az áldozatot támadja az agresszorral szemben, az nem kereszténydemokrata. Aki le akarja cserélni a liberális demokrácia nyugati rendjét az autoritarianizmus keleti modelljére, az nem kereszténydemokrata. "

Angela Merkel: " Aki a jogállamiság elveit kiüresíti a saját országában, csorbítja a civil társadalom jogait és a sajtószabadságot, az nemcsak a saját országában veszélyezteti a jogállamiságot, hanem egész Európában. "

Frank-Walter Steinmeier német államfő: " Az illiberális demokrácia önellentmondás, mert a demokrácia vagy liberális, vagy nem demokrácia "  " az államhatalom önkényes gyakorlását korlátozó biztosítékok nélkülözhetetlenek, a szabad jogállam lényegi elemét jelentik " " az európai jogi kultúra alapján nyugvó „liberális nyugati demokrácia” európai vívmány, Európa pedig „jogközösség, amely kiáll a hatalmi ágak szétválasztása, a jogállam, a kisebbségek védelme, az alapjogok érvényesítése és a független bíróságok mellett”.

Alexander Stubb :  "az európai identitásnak, a bennünk élő, gondolatainkat meghatározó DNS-nek az emberi méltóság, a szabadság és demokrácia, a jogállam és az emberi jogok tiszteletben tartásán kell nyugodnia". " ha nincsenek értékeink és azokhoz nem ragaszkodunk, nincs semmink. " " EU nem csupán egy ideológiai konstrukció, ami jobb és baloldalra oszlik, hanem egy közös értékeken alapuló közösség. Ez az unió alkotmányának 2. cikkelyében rögzítve is van, és én aggódom, hogy ezeket az értékeket most kívülről is támadják és belülről is, olyan országok, mint Lengyelország, Olaszország és Magyarország. És az EPP-n belül is harcolnak ellene olyan szereplők, mint Orbán."    "A Néppárt október 17-ei kongresszusán nyilvánossá kell tenni. Aztán ennek fényében lépjünk akcióba. Ha Orbán Viktor és a pártja követi a szabályainkat, és osztja az értékeinket, maradhatnak. Ha nem, mehetnek. Ilyen egyszerű ez az egész," " A szabadság, emberi jogok, a jogállam, az egyenlőség és a tolerancia megkérdőjelezhetetlenek. "

Orbán Viktor: "Brüsszelt ma azok uralják, akik a szabad nemzetek szövetsége helyére európai birodalmat kívánnak. Olyan európai birodalmat, amelyet nem a népek választott vezetői, hanem a brüsszeli bürokraták irányítanak. Ma már ott tartunk, hogy számos európai országban is az európai birodalom hívei kormányoznak. Ezért tudhatjuk, hogy milyen lesz az a szép új világ, ha rajtuk múlik. Növekvő számban tűnnek fel más földrészekről és más kultúrákból érkezett, katonakorú férfiak, és még a mi életünkben saját képükre formálják az európai nagyvárosokat, lassan, de biztosan kisebbségbe szorítva az európai őslakosokat. A terror a nagyvárosi élet részéve válik. A jogállamra hivatkozó politikai manipuláció mindennapossá lesz. A szólás- és sajtószabadság pedig addig terjed, ameddig őket visszhangozza." " Vagy a népek Európája lesz, vagy nem is lesz egyáltalán Európa " " Az Európai Néppárt (EPP) letért a győzelem útjáról, és csak akkor találhat vissza, ha a saját kereszténydemokrata identitásához hűen politizál " " Azért támadják a magyar nemzetet, mert úgy döntöttünk, hogy mi nem leszünk bevándorlóország." "Ne a baloldali pártok és a liberális média mércéjével mérjük magukat, ehelyett a saját utunkat kell járnunk”  " Európában kereszténydemokrata elitre kell leváltani a liberális elitet. A kettő közötti különbség: a liberális elit a multikulturalizmus, a bevándorlás és variálható családmodell mellett van, míg a kereszténydemokrata illiberális, a keresztény kultúrát és családmodellt védi, és a bevándorlás ellen küzd. "

Forrás:  hvg.hu  index.hu  24.hu

Ha tetszett támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlára utalhatod.

MAGYARORSZÁGNAK NINCS JÖVŐJE  EURÓPA ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ NÉLKÜL

                                                                                                                                                                 

MINTA

ORBÁN ELVESZTETTE ÜTŐKÁRTYÁIT

Orbánnak két ütőkártyája volt az EU-ban, ami viszonylagos biztonságérzetet jelentett számára.

Az egyik a lengyel vétó, mellyel megakadályozható a 7-es cikkely alkalmazása, a kizárás vagy a szavazati jog felfüggesztése, másrészt a schengeni övezetből történő kizárás és az uniós támogatás leállítása. Eddig egyhangú szavazás kellett ilyen súlyú döntéshez.

A másik ütőkártya az uniós költségvetés megszavazása, ahol magyar és lengyel vétó is akadályozhatta volna az elfogadást. Költéségvetés nélkül pedig az EU nem működőképes. Eddig ez jelenthetett alkualapot Orbán számára.

Csakhogy döntő változás állt be. Egyrészt a lengyelek kompromisszumot kötöttek és kikerültek a 7-es cikkely fenyegetése alól, mert Jaroslaw Kaczynski javaslatára a szejm, a lengyel parlament elfogadta az Európai Bizottság által bírált, bírókra vonatkozó törvény EU által javasolt módosítását.

Így már nem valószínű a lengyelek vétója, főként annak ismeretében nem, hogy lengyel eus képviselők a Sargentini jelentés elfogadás mellett szavaztak. De a lengyel vétó már nem is jelentene blokkolást Magyarország kizárása vagy szavazati jogának felfüggesztése esetén, mint ahogyan nem jelentene blokkolást a schengeni övezetből való kizárás vagy az uniós támogatás megvonása esetében se. A lengyelek vétója már kevés lenne ehhez, már nem kell hozzá egyhangú döntés. Nem kell egyhangú szavazás, mert bevezetik a minősített többséggel való döntés szabályát.

Ez már olvasható volt az Európai Bizttság 2018 október 23-án bemutatott programjában.

A gyakorlatban azt jelentené, hogy a szavazásokon elég lenne, ha ha a tagállamok 55 %-a támogat egy javaslatot, vagyis elég ha a 28 tagállamból csak 16 tagállam támogatja, ha a támogató országok népessége eléri az EU népességének  65 %-át.

Blokkolni pedig úgy lehetne egy javaslatot, ha legalább 4 tagállam ellene van a javaslatnak és a négy tagállam népessége eléri az EU népességének 35 %-át, ami jelenleg 168 millió fő. Az új szabályozás azokra a kérdésekre is vonatkozna, amelyekhez eddig egyhangú támogatás kellett és az elfogadás blokkolásához elég volt egy tagállam vétója.

Ezzel az Orbán ütőkártyájaként emlegetett lengyel vétó elbukott, mint ahogyan a költségvetés elfogadásának  lengyel vagy magyar illetve együttes blokkolása is. Az új szabályozás mindkét ütőkártyát kiütötte Orbán kezéből. Orbán teljesen kiszolgáltatottá vált és vele együtt Magyarország is. Már nem az a kérdés, hogy kiteszik e Magyarországot az EU-ból Orbán személye és politikája miatt, hanem az, hogy mikor és milyen koreográfia keretében.

Már csak egy kérdés maradt. Az, hogy a magyarok Orbánt vagy az EU-t választják. Mert egy kormányváltással megmenthető lenne Magyarország EU-s tagsága. Egy fideszes kormányváltással is.

Navracsics Tiborral vagy Varga Mihállyal esélye lenne Magyarországnak, hogy ne zárják ki az EU közösségéből, a schengeni övezetből és ne vonják meg Magyarország uniós támogatását. Orbán lemondását pedig hazafias gesztusként értékelné az ország.

Forrás: Baranyai  József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlára utalhatod.

                                                                                                                                                                 

MINTA

FELOLDHATATLAN ELLENTÉT 

Feloldhatatlan ellentét van Orbán Viktor és az EU között, ami nem végződhet másként csak szakítással. Orbánnak jogszabályok tömegét és az alaptörvényt is módosítani kellene ahhoz, hogy megfeleljen az EU elvárásainak. Orbán erre nem hajlandó. A különböző szabályszegési eljárok csupán időhúzást jelentenek.

Amennyiben az EU elfogadná ezt az állapotot, azt, hogy az EU egyik tagja esetében létezhet ilyen jogállapot, akkor és attól kezdve az Európai Unió már nem lehetne az aminek meghatározta magát és nyiltan feladná értékeit, melyhez eddig ragaszkodott. Ezzel együtt járna az EU jelentős tekintélyvesztése, ami nem engedhető meg.

Orbán és az EU viszonya, konliktusa soha nem jut nyugvópontra és ezt pontosan tudják az EU potentátjai, illetékesei is. Orbán újabb és újabb lépései, Orbán EU-t és az EU vezetőit, a brüsszeli adminisztrációt támadó és pocskondiázó propagandája újabb konfiktusokat szülne, elvonná az energiát, a figyelmet a közös célok megvalósításáról, megosztaná, bomlasztaná a közösséget.

Az a feloldhatatlan ellentét, ami Orbán és az EU között van nem végződhet máshogy csak szakítással. Ennek a szakításnak az igazi vesztese Magyarország lenne, hiszen elveszítené tagságát az Európai Unióban. Ez a veszteség jellegét illetően nem, de mértékében hasonló lenne Magyarország számára mint a Trianon jelentette veszteség.

Magyarország saját erőforrása már kevés az ország jelenlegi szinten való működtetéséhez, a fejlődéshez főként kevés, ehhez az  EU-tagság nyújtotta erőforrás is szükséges.Beleértve a magyar GDP 6 %-át kitevő éves uniós támogatást, az EU 480 millió fős piacát és a magyar áru, munkaerő és szolgáltatások EU-n belüli szabad áramlását és a magyar vállalkozások szabad mozgását.

Ez a veszteség csak kormányváltással lenne megelőzhető. Csak Orbán nélküli Magyarország maradhat az EU tagja.

Forrás: Baranyai  József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlára utalhatod.

                                                                                                                                                                 

MINTA

ORBÁN VÍZIÓJA AZ EU VÉGÉT JELENTENÉ 

Orbán víziója az Európai Unió végét jelentené. Az Európai Unió nélkül pedig Magyarországnak nincs jövője.

Orbán víziója, illetve az Orbán víziója szerinti szisztéma alkalmazása összeomlásba taszítaná az EU-t, valójában az Európai Unió végét jelentené. Az Európai Unió, amely jelenleg az USA mögött a második gazdasági nagyhatalom, Orbán víziójának alkalmazása esetén hónapok alatt elveszítené versenyképességét, és rövid idő alatt 10 %-al zuhanna gazdasági teljesítménye.

A világ GDP-jének 24,7 %-át az USA, 21,8 %-át az EU és 14,9 %-át Kína adja. Hozzájuk képest a világ gdp-jéből elhanyagolgató Oroszország GDP-je, 1,7 %. Az orosz gdp-t még az olaszok gdp-je is megelőzi, ami a világ gdp-jéből 2,45 %. Ahhoz viszont, hogy a világ gazdasági erősorrendjében az Európai Uniónak az USA mögötti második helye tartható legyen  évente legalább 500 ezer fő új munkaerőre lenne szüksége. Az 500 ezer fő új munkaerő biztosítását az EU egy új terv szerint az amerikai zöld kártyához hasonló megoldással, az eus kék vízummal akarja megoldani, de a koncepciók között ott van a szingapúri modell is, ami 5 évre adna tartózkodási engedélyt egyszeri alkalommal, családegyesítés és letelepedés lehetősége nélkül.

Orbán víziója szerint az Európai Uniónak teljesen meg kell szüntetni a bevándorlást. Sőt, Orbán szerint az EP-választás tétje is az, hogy lesz bevándorlás vagy nem lesz, és ettől függ Európa és az Európai Unió jövője. Orbán európai viszonylatban kétosztatú politikai térben gondolkodik, bevándorláspárti és bevándorlást ellenző politikai erőkre osztja az EP pártjait, azzal a kitétellel, hogy útját kell állni a bevándorlásnak, le kell győzni a bevándorláspárti politikai erőket.

Orbán víziója szerint egyetlen bevándorlót sem fogadhatna az EU, szó sem lehetne arról, hogy a fejlődéshez, versenyképesség megtartásához szükséges 500 ezer fő új munkaerőt évente bevándorlásból biztosítsa, mint az eddig is történt. Ennek viszont következménye lenne, hogy új munkaerő hiányában beruházások állnának le, mert nem lenne munkaerő az elindításhoz és működtetéshez. Befektetések sokasága menne el Európából Ázsiba, Amerikába és máshova, mert munkaerő hiányában Európában nem lennének megvalósíthatók. Az EU területén a részvények árfolyama hatalmasat zuhanna, hiszen a gazdasági prosperitás, a gazdasági fejlődés egyik alapfeltételét az új munkaerőt nem lehetne biztosítani a bevándorlást tiltó orbáni politika miatt.

Nem valósulhatna meg az új innovációk termelésbe forgatása, mert új munkaerő hiánya miatt nem indulnának erre se beruházások, mert hiába épülnének új üzemek, új gyárak, nem lenne új munkaerő a működtetésükhöz. Az EU gazdasági versenyképessége gyorsan hanyatlana és az EU rövid idő alatt elveszíthetné gazdasági teljesítményének 10 %-át a modellezés szerint.

Magyarország Európai Unióba és Németországba irányuló exportja becslés szerint mintegy 20 %-al csökkenne, amennyiben az orbáni vízió szerint alakulnának a dolgok az Európai Unióban. Csak Németországnak évente 400 ezer fő új munkaerőre van szüksége ahhoz, hogy fenn tudja tartani a gazdasági fejlődés és növekedés dinamizmusát. Német toborzó irodák a munkaerőhiány pótlására jelenleg Magyarország, Szlovákia és Lengyelország területén toboroznak nagy számú, főként ukrán és szerb munkaerőt.

Összességében kijelenthető, hogy az Európai Unió gazdasági fejlődéséhez, a gazdasági növekedéshez szükséges 500 ezer fő új munkaerő jelentős része csak bevándorlásból biztosítható, így az új munkaerőt biztosító bevándorlás orbáni vízió szerinti blokkolása, megállítása, egyenlő lenne az Európai Unió gazdasági fejlődésének, gazdasági növekedésének blokkolásával, leállításával.

NICK : ECOFIRMA
Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlára utalhatod.

                                                                                                                                                                 

MINTA

AZ EU NAGY DOBÁSA  

Migránskártya, ami megállítja és távol tartja a migránsokat Európától.

Az EU nagy dobása lehet a pénzzel feltöltött migránskártya, ami 6 hónapig használható, de csak abban az országban ahol kiadták. Az EU a pénzzel feltöltött migránskártyák alkalmazását Görögországban, Törökországban, Jordániában és LIbanonban látja célszerűnek. Az első és fő ok, hogy a migránsok közvetlenül kapják a pénzt a kártya használatával a létfenntartásukra, így az EU erre szánt pénzbeli támogatása nem tűnhet el különböző szervezetek és hivatalnokok kezén keresztül. A második fontos tényező, hogy ott tartja a migránsokat és nem engedi el őket Európa belseje felé. Ugyanis a kártya csak abban az országban használható fel, ahol kiadták. A számozott kártyákat annak a személynek a nevéhez kapcsolják, aki számára kiadták. A személyazonosságot havonta ellenőrzik, csalás esetén letiltják a kártyát. A migráns ellátása csak ott biztosított ahol kiadták a kártyát, ha pedig elindul Európába megszűnik az ellátása, a megélhetése. Európa viszont nem fogadja a migránst, így pénz, ellátás és remény nélkül marad. A harmadik jelentős tényező, hogy az EU migránskártyái igen jelentős bevételt hoznak annak az országnak, ahol a migráns tartózkodik, hiszen ott költi el az EU-tól kapott pénzt. 100 ezer migráns ottléte azt jelenti, mintha 100 ezer turista tartózkodna folyamatosan, az év minden napján az országban, akiknek a megélhetéshez szükséges költőpénzt az EU biztosítja. Ez a migránsokat fogadó és ott tartó országnak jelentős GDP bevételt biztosít és persze jelentős kereskedelmi forgalmat, sok eladott árut és sok új munkahelyet. A görögök látták meg először, hogy mekkora biznisz van a menekültek ottlétében, mennyivel nőtt a bevételük, mennyi új munkahely lett, és mindez uniós pénzből. Nem is akrják továbbengedni a migránsokat és egyáltalán nem tiltakoznak az új migránsok érkezése miatt. Izgalmas vita bontakozhatna ki erről ha Orbán Viktor magyar miniszterelnök és Cíprasz görög miniszterelnök leülnének erről eszmét cserélni, vitázni. Cíprasz elmondaná Orbánnak, hogy nekik miért jó a bevándorlás és nyilván erős nyomatékkal kérné Orbánt arra, hogy ne akarjon a bevándorlás útjába, a görög érdekek útjába állni.

NICK :  TAKTIKUSS
Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlára utalhatod.

                                                                                                                                                                 

MINTA

ORBÁN PUSZTULÁSBA VISZI AZ ORSZÁGOT 

Orbán pusztulásba viszi az országot. Nem hajlandó figyelembe venni az intő jeleket, a felénk kúszó veszélyt. Nem hisz a legnagyobb rossz bekövetkeztében. Olyan ütőkártyában bízik ami már gyakorlatilag nincs, mivel a lengyel vétó már nem tud működni. Eddigi sikerei elbizakodottá tették, a körülötte lévők magasztalása pedig a legyőzhetetlenség mítoszát erősíti benne.

Nem hatott rá az utolsó nagy figyelmeztetés, a Sargentini-jelentés kétharmaddal történő megszavazása. Azt félvállról véve egy mondattal elintézték: Soros keze van benne, egyébként meg az csak jogi kérdés. Nem érzékeli és nem hajlandó tudomásul venni, hogy létezik a vele szembeni kétharmad, ami elég politikai erőt jelent ahhoz, hogy az Orbán-kormány uniós térben való vesszőfutását folyamatossá tegyék. És ezen nem segíthet Salvini és mások támogató nyilatkozata, mellette történő kiállása sem. Mindez hidegen hagyná a magyarokat, ha ennek következményei nem a magyarokat sújtanák.

Melyek a lehetséges következmények? Az EU potentátjai, az eus folymatok befolyásolására képes politkusai általánosságokat mondanak, amiből konkrétumok nélkül is borús kép rajzolódik ki, de Macron francia elnök Salzburgban az EU-csúcson már konkrétumokat is említett.

Macron szavai szerint azok az országok, akik nem akarják a FRONTEX fejlesztését, akiknek nem fontos  a szolidarítás távozni kényszerülnek a schengeni övezetből. Azok az uniós országok, amelyek nem akarnak több Európát, nem nyúlhatnak a struktúrális alapokhoz, nem kapnak uniós támogatást. Macron és meghatározó európai vezetők egy új európai közösségben gondolkodnak, amelynek tagjai azok lehetnének, akik elfogadják az EU alapértékeit, alapvetéseit, akik számára a több Európa a fontos és ennek érdekében hajlandók lemondani függetlenségük egy részéről. Aki ezt nem vállalja az a körön kívüliek csoportjába kerül, ami egyben a shengeni övezeten kívüliséget is jelenti, másrészt az uniós támogatás megszűnését, a struktúrális alapoktól való elzárást.

Macron kimondta ami a zárt ajtók mögött már hosszabb ideje téma, hogy az új európai közösségbe nem tartoznak azok akik a nemzetek Európáját , vagyis nagyobb függetlenséget, nagyobb, erősebb nemzeti hatáskört akarnak. Ők valamilyen együttműködési formában kapcsolódhatnak az új európai közösséghez, de nem lesznek részei a sechengeni övezetnek és nem kapnak uniós támogatást sem.

Kétséges, hogy Orbánt és Magyarországot mindezen feltételek ismeretében követné-e valaki ezen az úton, a nemzetek Európája projektbe és ne inkább a biztonságot adó Macron által emlegetett új közösséget választanák. Ami ezzel kapcsolatban nem hagyható figyelmen kívül, hogy akiknek szava van az EU-ban, akik összegründolták a Sargentini-jelentés megszavazásnak kétharmadát, Orbán nélküli EU-t akarnak, ami azt jelenti, hogy tőlünk is szabadulni akarnak, mert csomagban vagyunk Orbánnal.

Amennyiben Magyarországnak távozni kellene a szabad mozgást biztosító belső határok nélküli schengeni övezetből az jelentős hatással lenne a kereskedelemre, megszűnne a határok nélküli szabad mozgás és szabad szállítás, elveszítenénk piacaink nagy részét, a határon várakozó kamionok nem érnének oda időre a célállomásra. Veszélybe kerülne a külföldön - eus országokban - dolgozó magyarok munkavállalása, töredékére csökkenthetne a külföldön dolgozók hazautalása.

A struktúrális alapoktól való elzárás, az uniós támogatás teljeskörű megszűnését jelentené, minden leállna amit eddig uniós pénzekből finanszíroztunk. Első körben uniós támogatás híján a mezőgazdaság kerülne padlóra, az élelmiszerek árai az egekbe szöknének. A forint nagyot veszítene értékéből, és természetesen a megtakarítások is.

A magyar mezőgazdaság a nagy összegű uniós támogatás, a területalapú támogatás felhasználásával tud a jelenlegi árszinten termelni. Uniós támogatás hiányában az építőipar a megrendelések nagy részét elveszítené, hasonlóan a feldolgozó ipar is jelentős vesztességgel számolhatna. A schengeni övezetből való távozás és az uniós támogatás megvonása katasztrófális hatással lenne a turizmusra és a szolgáltatásokra. Nem túlzás azt állítani, hogy ez pusztulásba vinné az országot és minden szétzilálódna. A magyarok jelentős része külföldre menne vagy menekülne, akik itt maradnak azok szembesülnének igazán a következményekkel.

Nem túlzás azt állítani, hogy a schengeni övezetből való kizárás, az uniós támogatás megvonása pusztulásba vinné az országot. Pedig ennek irányába haladunk. Már nyilvánvaló, hogy akik befolyásolni tudják a döntéseket azok Orbán és Orbán politikája nélküli EU-t akarnak. Az Orbántól való szabadulás ránk is vonatkozik, mert csomagban vagyunk Orbánnal. Szabadulnának tőlünk is, mert úgy vélik, hogy a magyarok háromszor szavaztak kétharmaddal Orbánra, a jogállam, a sajtószabadság leépítőjére, ez pedig azt jelzi, hogy a magyarok nem akarnak beilleszkedni az EU liberális jóléti rendszerébe.

Az érvelés szerint, mivel a magyarok nem akarják vállalni a közösség alapértékeit, a közösség politikáját, a jogállamiság, szólásszabadság, emberi jogok, civilekhez való viszonyulás tekintetében a közösség által elfogadott és alkalmazott elveket, szabályokat, ezért a magyaroknak nincs helyük az Európai Unió közösségében.

Számos eljárás, egyeztetés során törekedtek az Európai Bizottság és az Európai Parlament erre kijelölt megbizottjai, hogy az EU és Magyarország között megtalálják a közösség vállalhatóságához szükséges legkisebb közös nevezőt. Az erre szánható időkeretet jóval túllépve egyértelművé vált, hogy Magyarország, pontosabban a Magyarországot képviselő jelenlegi Orbán-kormány és az Európai Unió közössége között olyan mértékű az eltérés az alapértékek, alapelvek valamint a vonatkozó szabályok megítélése, értelmezése és főként alkalmazása vonatkozásában, hogy ez lehetetlenné teszi a további közösség vállalását. A közösség számára Orbán Viktor kormányfő politikája és az EU erős vezetői szemében Orbán Viktor konfrontatív személye is vállalhatatlan.

Ezért ennek feloldása csak kormányváltással lenne lehetséges. Az EU döntéshozó potentátjai számára már valószínűen az is elfogadható megoldás lenne, ha egy számukra kevésbé ellenszenves és kompromisszumra képesebb fideszes politikus kerülne a magyar kormány élére. Például Navracsics Tibot vagy Varga Mihály. Ez hasonló felállás lehetne, mint ami a lengyeleknél is működik. Kaczynski csupán pártelnök, de valójában ő irányítja az országot.

Forrás:  Baranyai  József beszéde


Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlára utalhatod.


MINTA

MIVEL JÁRHAT A KILÉPÉS VAGY A KIZÁRÁS AZ EU-BÓL? 

Kizárásra még nem volt példa. Vészmadarak és szakértők szerint Magyarország lesz az első és valószínűen utolsó is akivel ilyen előfordul és akivel egyben példát is statuálnak, nem titkolva, hogy így akarnak megszabadulni Orbán Viktor magyar miniszterelnöktől, aki Moszkvát csinálna Brüsszelből. A kilépésre viszont már van konkrét példa. A briteknek ebben van tapasztalatuk, vannak konkrét számításaik. Jelenleg ott tartanak, hogy sűrgősen visszacsinálnák az egészet. Azok is akik kezdeményezték és azok is akik megszavazták. Pedig a briteké a világ hetedik legerősebb gazdasága és ők nem szorulnak uniós támogatásra, sőt az egyik legnagyobb összeget fizetik az EU közös alapjába, amiből Magyarország átlagosan évi 2000 milliárd forint uniós támogatáshoz juthat. A Brexit  eredményének legfrissebb mérlege, hogy 1 billió dollárt, azaz 1000 milliárd dollárt vittek vagy inkább menekítettek ki Londonból.  

Magyarországnak nem szándéka kilépni az EU-ból, viszont jelentősen megnőtt az esély a kizárásra, Orbán Viktor miniszterelnök személye, politikája és uniós vezetőket, politikusokat pocskondiázó propagandája miatt. Bár az nem kizárható, hogy Orbán az EU-ból való kirúgást megelőzőendően bejelenti a kilépést. Nekünk mindegy, így vagy úgy kell távozni az EU-ból, az Magyarország számára mindeképpen katasztrófát jelent.

Mivel erre a következő évben sor kerülhet, így a kormánynak foglalkozni kellene a lehetséges következményekkel, de továbbra is a migránskamu különböző változatait nyomatja a kormány propagandája. Aztán erre rezonálnak a neres hívők, hogy honnan, mikor jönnek 60 millióan migránsok, akik megerőszakolják a magyar nőket, aztán a férfiakat is. Áttérítenek bennünket muszlim hitre, kalifátus leszünk és többet nem ehetünk disznóhúst, betiltják a disznósajtot, kolbászt és töpörtyűt is.

Az Orbán-kormányt nem érdekli Murphy törvénye, hogy ami bekövetkezhet az rendszerint be is következik, de így volt ez a Sargentini-jelentés megszavazása esetében is, amit lehetetlennnek, kizártnak tartottak. Ennek ellenére kétharmaddal megszavazták. Még ki se kellene zárni bennünekt, elég lenne az uniós támogatást leállítani és kitenni bennünket a schengeni övezetből, már padlót fogna Magyarország.

Magyarország jelenlegi saját erőforrása kevés az ország mostani szinten történő működtetéséhez és főként kevés a fejlődéshez.
Annak figyelembe vételével meg aztán tényleg kritikusan kevés Magyarország jelenlegi erőforrása, hogy az ország termelő és szolgáltató kapacitása, munkaerő kapacitása 15 %-al kisebb mint azt a propaganda hirdeti. Mert az igaz, hogy az összes,  4,5 millió magyar munkavállalóból már szinte mindenki, vagyis 4,5 magyar dolgozik, de ebből több mint 600 ezer magyar külföldön dolgozik, külföldi GDP-be termel és külföldön fizet adót.

Ők nem számíthatók be Magyarország teljesítőképességébe, így valójában Magyarország hazai munkaerőkapacitása nem 4,5 millió fő, hanem 15 %-al kisebb vagyis 3,8 millió fő és hónapról hónapra csökken. A helyzetet súlyosbítja, hogy a paksi atomerőmű építésére felvett hitel és a belgrádi vasútépítésre felvett hitel összesen 15 %-al megnöveli az államadósságot. Tehát a 15 %-al nagyobb államadósság törlesztését a 15 %-al kisebb teljesítőképességű magyar gazdaságnak, a 3,8 millió hazai magyar munkavállalónak kellene kitermelni.

Ki kell mondani, hogy a saját erőforrás mellett a magyar GDP 6 %-át kitevő, a 6 %-os magyar gazdasági növekedéssel egyenlő nagyságú éves uniós támogatás jelenti azt a plusz erőforrást, amivel a jelenlegi szinten megoldható a működtetés és a fejlesztés. Magyarország uniós támogatás nélkül, a saját erőforrására támaszkodva nemhogy a fejlesztést, de az ország működtetését se tudná megoldani a jelenlegi szinten. Magyarország számára nem csupán mindent beelőző érdek az uniós támogatás, az EU 480 milliós piacához való közvetlen hozzáférés és a magyar munkaerő, az áru szabad áramlása, a magyar vállalkozások szabad mozgása a schengeni övezeten belül, hanem az létkérdés. Ha csupán az uniós támogatást vonnák meg az EU alapértékeinek és a jogállami követelményeknek a megsértése miatt, már az katasztrófát jelentene.

Elsőként a magyar mezőgazdaság kerülne padlóra, mert uniós támogatás nélkül a jelenlegi árszinten képtelen lenne termelni. A mezőgazdaságban számos vállalkozás működésképtelenné válna, a föld ára pedig hatalmasat zuhanna. Sokan azért vásároltak földet, mert jó befektetésnek mutatkozott, ugyanis a földalapú uniós támogatás hektáronként jelentős jövedelmet biztosít. Ez teljes egészében megszűnne, hatalmas területek kerülnének piacra a befektetők részéről. A mezőgazdaság számára az EU 480 milliós piaca nem lenne elérhető és a vámmentes EU-n belüli export helyett jelentős vámok terhelnék a külföldre menő árukat.

Az építőipar számára az uniós támogatás biztosított folyamatos megrendelést, uniós támogatás híján jó ha a jelenlegi negyede megmaradna az építőiparnak, de akár 20 %-ra visszazsugorodna. Vállalkozások ezrei, tízezrei dőlnének be és munkahelyek százezrei szűnnének meg. Az árak elszabadulnának és megélhetési válság elé néznénk.

Külföldi cégek sokasága menne el, ha kikerülnénk a schengeni övezetből, jelentősen megnehezülne a szállítás. Sok külföldi cég menne el azért is, mert elveszítenénk az EU 480 milliós piacának elérhetőségét és vám terhelné az EU-ba irányuló, eddig vámmentes exportot. Az autógyárakhoz beérkező egységeket alkatrészeket vám terhelné, mint ahogyan a kimenő autókat is. Külföldi cégek mennének el, mert a magyar munkavállalók jelentős része az itthon bekövetkező drasztikus változások miatt külföldre menne dolgozni és vinné családját is a külföldödön történő letelepedés szándékával. Sok külföldi cég pedig a bizonytalanság miatt, a magyar vásárlóerő jelentős gyengülése miatt döntene a távozás melllett. Az ország gazdasági teljesítményének akár negyedét vagy harmadát is elveszíthetné.

Hosszan lehetne folytatni, például a forint nagyarányú értékvesztésével, magyarok tömegeinek külföldre költözésével, de inkább arról érdemes és kell beszélni, hogy hogyan lehetne ezt megelőzni.

Csak egyféleképpen, mégpedig kormányváltással. Az már kicsit sem kétséges, hogy Orbántól szabadulni akar az EU, mert ezt már nem lehet visszacsinálni, meg nem történté tenni. A személyes ellentétek sokasága, az eus potentátokat pocskokondiázó, gyalázó propaganda miatti sértődöttség, Brüsszel ellenségként való emlegetése a magyar médiában, plakátokon, az amiatti hatalmas ellenszenv, hogy Orbán nyiltan hirdeti le kell cserélni az EU liberális elitjét illiberálisra, ami szemükben azt jelenti, hogy Moszkvát akar Brüsszelből, és számos nem említett ok visszafordíthatatlan helyzetet teremtett. Orbán sokak számára olyan ellenséggé vált, akivel semmilyen közösség válallása nem kívánatos.

Ki kell mondani, hogy ebben a helyzetben Orbánnak már nincs menekülő útvonala. Legfeljebb Magyarországnak lehet menekülő útvonala, ami az EU-ban való maradást illeti, de csak Orbán nélkül. Csak Orbán nélküli Magyarország maradhat az EU tagja.

Forrás: index.hu  hvg.hu ,  Baranyai József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

ORBÁN MOSZKVÁT CSINÁLNA BRÜSSZELBŐL

Orbán nyiltan kimondja, hirdeti, hogy elitváltásra van szükség az Európai Unióban. Orbán szerint ha a jelenlegi liberális elit uralja Európát, akkor a jogállamra hivatkozó politikai manipuláció mindennapossá lesz és a szólás- és sajtószabadság pedig csak addig terjed, ameddig őket visszhangozza. Orbán víziója szerint Európában illiberális elitre kell leváltani a liberális elitet.

Orbán szerint az igazi kereszténydemokrata illiberális, míg az Európai Néppárt szerint a kereszténydemokrata liberális. Orbán szerint csak az illiberális elit az amelyik a nép érdekében hajlandó cselekedni. Az Európai Néppárt szerint a kereszténydemokraták az élvonalban küzdöttek azért, hogy létrehozzák a liberális demokráciát, Donald Tusk pedig kijelentette a Néppárt kongresszusán, Orbánnak címezve, hogy senkinek nincs hozzá joga a Néppárt családjában, hogy megtagadja a liberális demokráciát és az értékeit, erre senki nincs feljogosítva. Ilyen fokú szembenállásnál elképzelhető egység és közösség?

Orbán szerint egy illiberális elitnek kell átvenni a hatalmat Európában és az Európai Unióban, ami azt jelentené, hogy Orbán Moszkvát csinálna Brüsszelből. Ma három ország van, ahol illieberális rendszerre hivatkoznak. Oroszország, Törökország és Magyarország. Oroszországban, Törökországban és Magyarországon is azt állítja a hatalmon lévő kormány, hogy demokrácia van, de illiberális demokrácia. Az il fosztóképző, így aztán sokan úgy gondolják, hogy az illiberális demokrácia valójában szabadság nélküli, parancselvű demokrácia, ilyen pedig nem létezhet, mert a létezése logikai ellentmondás. Mert ezt nem demokráciának, hanem diktatúrának hívják.

Mivel Orbánnak Putyin a példaképe, ebből adódik, hogy Brüsszelből Moszkvát, moszkvai típusú hatalmi központot csinálna, ha teljesülne víziója és Európában lecserélődne a jelenlegi liberális hatalmi elit illiberálisra. Nem kell csodálkozni, ha a nyugatiakat megrémíti Orbán víziója, szándéka, és úgy érzik, hogy az oroszok már kapun belül vannak az EU-ban.

Ennek alapján, ennek ismeretében elképzelhető lenne, hogy Orbán és vele az orbáni Magyarország uniós tag maradjon és az Orbán által elüldözendő liberális elit a Sargentini-jelentés megszavazásakor felmutatott kétharmaddal ne akarná kiseprűzni Orbánt és az orbáni Magyarországot a lehető legrövidebb idő alatt az EU-ból? Ne akarnák Orbánostul kitenni Magyarországot a schengeni övezetből és elzárni minden uniós forrástól, támogatástól? A választ nem kell kimondani, mindenki tudja.

Forrás: Baranyai József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

100 ezer fős közvélemény-kutatás

AA 100 ezer fős közvélemény-kutatás számos olyan kérdésre adhat hiteles választ, amely vonatkozásában jelenleg csupán politikai érveket, ellenérveket ismerünk, meg a propaganda valósággal ütköző állításait.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatás a feltett kérdésekbe ágyazódó történetet elviszi az ország legtávolabbi zugába, nagy városokba, kis településekre. A kérdésekben rejtőző üzenet, hogy lehetne másképp, kinyit egy új világot, egy új lehetőséget, gondolkozásra késztet, megadva a választás lehetőségét.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatás témái: hazafias gesztus lenne Orbán lemondása, előrehozott választás, NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA, jóléti fordulat 2019-ben, korrupciós bírság bevezetése, választási párt támogatottsága, Orbán migránsainak kiköltöztetése és számos más téma.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatás megmutatja: ki ért vele egyet, ki nem, ki támogatja, ki ellenzi, ki adna, ki elvenne.

Magyarok vagyunk! Olyanok, amilyenek!  A 100 ezer fős közvélemény-kutatás megmutatja mit gondolunk jelenről, jövőről, mi a fontos, mit ellenzünk, mit támogatunk.

A 100 ezer fős közvélemény-kutatás lehetséges kérdései közül:

1./  Hazafias gesztus lenne Orbán Viktor lemondása?

Az a feloldhatatlan ellentét, ami Orbán Viktor magyar kormányfő és az Európai Unió között van, nem végződhet máshogy csak szakítással. Orbán Viktor nyiltan hirdeti, hogy elitváltásra van szükség az Európai Unióban, a liberális európai elitet illiberális elitre kell lecserélni. A nyugatiakat megrémíti Orbán szándéka, az, hogy Brüsszelből illiberális Moszkvát, moszkvai típusú hatalmi központot csinálna. Amennyiben az EU elfogadná azt, hogy az EU egyik tagja esetében létezhet olyan politikai rendszer és olyan jogállapot, amely merőben ellentétes az európai közösség alapelveivel, alapértékeivel, szabályaival, amely arra törekszik, hogy a közösség elitjét leváltsa, lecserélje egy orosz, török illetve magyar típusú illiberális elitre, amely a jogállam helyett olyan parancselvű illiberálisnak nevezett demokráciát vezetne be, amilyent Orbán Magyarországon, attól kezdve az Európai Unió már nem lehetne az aminek meghatározta magát és nyiltan feladná értékeit, melyhez eddig ragaszkodott.

Ennek ismeretében nehezen elképzelhető, hogy az orbáni Magyarország, Orbán illiberális víziójával, a jogállamot, sajtószabadságot leépítő illiberális politikájával az Európai Unió tagja maradjon és ne akarnák az orbáni Magyarországot a lehető legrövidebb időn belül kitenni az Európai Unióból, a schengeni övezetből, valamint elzárni az uniós forrásoktól, az uniós támogatástól.

Orbán Viktor személye, politikája, víziója elfogadhatatlan az európai közösség számára, ez olyan feloldhatatlan ellentét, ami nem végződhet máshogy csak szakítással. Ennek a szakításnak az igazi vesztese Magyarország lenne, mert az EU-s tagság elvesztésével kikerülne  a schengeni övezetből, bezáródna előtte az EU 480 millió fős piaca és elveszítene évente a magyar GDP 4 %-át kitevő uniós támogatást, ami jellegében nem, de mértékében a trianonihoz hasonló arányú veszteséget jelentene. Ez a veszteség csupán kormányváltással lenne megelőzhető.

KÉRDÉS: Ön hazafias gesztusnak tekintené Orbán Viktor miniszterelnök lemondását, új kormány alakítását, amivel megelőzhető lenne Magyarország kizárása az Európai Unióból?

2./   ELŐREHOZOTT VÁLASZTÁS KIÍRÁSA

Az Európai Unió vezető politkusainak Magyarország kizárására vonatkozó eltökéltéségét megerősítette Orbán Viktor magyar kormányfő többször tett nyilatkozata, amely szerint a jelenlegi liberális elit helyett egy új illiberális elitnek kell átvenni Európában a hatalmat, ami az ő olvasatukban azt jelenti, hogy az EU jelenlegi vezetőnek menni kellene és Orbán Moszkvát, moszkvai típusú hatalmi központot csinálna Brüsszelből.

Így már nincs mérlegelés arról, hogy a 10 milliós gyenge vásárlóerővel rendelkező magyar piac kell-e a 480 millió fős piaccal rendelkező Európai Uniónak és kell-e a 14 fideszes képviselő az Európai Néppártnak. Már eldöntött tény, hogy megszabadulnak Magyarországtól, Orbán Viktor személye, Orbán politikája, Orbán illiberális víziója és főként Orbán Putyinhoz fűződő nemkívánatos szoros barátsága miatt is. Az Európai Unió Oroszországot ellenségének tekinti, Orbánt pedig Putyin trójai falovának, Putyin téglájának. Az EU már döntött: Magyarország viszonylatában nem tartható fenn tovább az " elviseljük " állapot.

A kérdés ennek ismeretében már az, hogy mi vagy ki menthetné meg Magyarországot a kizárástól és a vele járó katasztrófától?  Az első számú megoldás Orbán Viktor kormányfő lemondása lenne, amit az ellenzék is hazafias gesztusként értékelne. Egy másik lehetséges megoldás a FIDESZ részéről szervezett kormányváltás lehetne, új kormányfővel. Naracsics Tibor kormányfővé választása a Fidesz és az EU számára is elfogadható megoldás lenne. A harmadik megoldás egy előrehozott választás lenne.

KÉRDÉS: Ön támogatná az előre hozott választás kiírását, amely lehetőséget nyújtana a demokratikus kormányváltásra, amely révén megőrizhető lenne Magyarország uniós tagsága?

3./   NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA

Alapvetés, hogy nem következhet be mégegyszer Trianon méretű katasztrófa, az Magyarországot végleg visszavetné és kiüresítené.
Amennyiben bekövetkezne a sokak által félt, nem kevés magyar által pedig kívánt esemény, hogy Magyarországot kiszavazzák az Európai Unióból, az Trianon méretű katasztrófát jelentene.

Tagjai lettünk a világ legerősebb katonai szervezetének, olyan védelmi ernyő alatt vagyunk ami hosszú távra garantálja országunk biztonságát. Felvételt nyertünk Európa elitklubjába az Európai Unióba, amit Európa legfejletteb és leggazdagabb államai alapítottak. A valamikor nekünk szánt Marshall-segélynél jóval nagyobb mértékű támogatást kapunk az Európai Uniótól, hogy felzárkózzunk a fejlett államokhoz és nálunk is megteremthető legyen a nyugati életszínvonal, a nyugati jólét.

Olyan helyzetbe kerültünk, amikor a meglévőt, az elértet kellene védeni, erősíteni, és ekkor az ország vezetője, kormányfője kalandor politikájával szembekerül az európai közösség vezetőivel, a közösség meghatározó, befolyásos politikusaival. Orbán Viktor miniszterelnöknek az EU alapértékeivel, alapelveivel szembenálló, az EU szabályait szinte minden vonatkozásban sértő illiberális politikája és rendszere amit Magyarországra erőltetett nem illeszthető be az Európai Unió demokratikus jóléti rendszerébe. Az orbáni Magyarország idegen testet jelent az EU közösségében, amit törvényszerűen ki fog vetni az EU.

Az EU közössége Orbán Viktor személyétől és Orbán Viktor politikájától, rendszerétől akar szabadulni, de erre csak úgy nyílik lehetősége, hogy a közösségből kiszavazzák Magyarországot. Csak kormányváltás mentheti meg Magyarországot. Amennyiben a politika nem tud megoldást találni erre, végső esetben a magyar nép, a magyar civilek önvédelmi reflexe, a katasztrófát elkerülni akarók önérdekű kezdeményezése által létrehívott és megalakított NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA lehetne képes és alkalmas  Magyarország EU-s tagságának megmentésére, Magyarország Európai Unióban való benntartására, a kizárással járó katasztrófa bekövetkeztének megakadályozására.

KÉRDÉS: Ön támogatná a NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA  létrehozását, amelynek fő feladata és célja annak elérése lenne, hogy a Magyarország Európai Unióból történő kizárásához vezető folyamat még azelőtt leállítható legyen, mielőtt az visszafordíthatatlan szakaszba érkezik?

4./  JÓLÉTI FORDULAT 2019-BEN

Mindenki tudja, látja, hogy tele van a kassza, különben hogyan tudna a kormány százmilliárdokat szétszórni úri hóbortjaira, sok milliárdot osztogatni külföldre.

A 46-féle új adóval és számos jogosultság, kedvezmény megszüntetésével, hatalmas megszorítással elért költségvetési bevételek hosszú időre stabil forrást jelentettek a kiadásokra, de még ezután jöttek azok a bevételek, amelyekből 2600 milliárd forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben.

2015-ben 848 millió forinttal nőtt az adóbevétel az előző évihez képest, 2016-ban 490 milliárd forinttal,  2017-ben pedig 670 milliárd forinttal, ami összesen  2008 milliárd forint plusz bevételt jelent. Ehhez adódik még a külföldön dolgozó magyarok által hazautalt 1220 milliárd forintból származó 600 milliárd forint költségvetési bevétel, ami azt jelenti, hogy ezzel együtt 2608 milliárd forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben. És ehhez adódik pluszként a 2018-as évben képződő 904 milliárdos adónövekményből származó plusz bevétel. Csordultig megtelt a kassza.

Amikor Ausztria a mai értéken számolva 7 milliárd eurót - magyar pénzben számolva 2100 milliárd forintot - kitevő  Marshall-segélyt kapott és ebből felpörgette a növekedést, virágzó gazdaságot hozott létre, akkor náluk is pár év alatt hasonlóan tele lett a kassza, amiből jólétet teremtettek és azt nem az ország vezetői költötték el saját kedvteléseikre és a saját tőkésosztályuk felhizlalására mint Magyarországon.

Ugyanez a folyamat zajlódott le Szlovákiában, Csehországban is, a csordultig telt kasszából emelték az orvosok bérét - és nem a focistákét -, rendbe tették az egészségügyet, jelentősen emelték a nyugdíjakat és a közalkalmazotatk fizetését, jóléti fordulatot hajtottak végre. A jóléti fordulat eredményeként, számos jóléti intézkedéssel olyan életszínvonalat teremtettek, amely már közelebb áll az osztrák életszínvonalhoz mint a magyar életszínvonalhoz.

Ugyanez megvalósítható lenne Magyarországon is 2019-ben, erre lehetőséget nyújt a költségvetésben rendelkezésre álló, 2015 óta adövekményekből képződött, felhalmozódott 3500 milliárd forint plusz. 2019 a jóléti fordulat éve lehetne Magyarországon is.

Ahol már végrehajtották a jóléti fordulatot, ott sem minden esetben a hatalmat gyakorlók szándéka, az uralkodó osztály önzetlensége folytán került erre sor, sokkal inkább annak eredményeként, hogy a nép ott kikövetelte magának. A magyar népnek is joga, jussa, hogy a térségben utolsóként kikövetelje magának a jóléti fordulatot.

KÉRDÉS:  Ön egyetért azzal, hogy a kormány a költségvetésben adónövekményekből felhalmozódott 3500 milliárdból 2019-ben hajtson végre jóléti fordualtot, egységesen 20 ezer forinttal emelje a nyugdíjakat,  100 %-al emelje az orvosok és ápolók bérét, szerezze be a hiányzó CT és MR készülékeket, biztosítsa az európai szintű sürgősségi ellátás fedezetét, finanszírozza a várólisták 1 éven belüli minmálisra csökkentéséhez szükséges feltételek biztosítását, állítsa vissza a vegyes indexálású nyugdíjemelést, ami révén 2019-ben nem 2,7 %, hanem 10,2 % lenne a nyugdíjemelés?

5./     KORRUPCIÓS BÍRSÁG

Korrupciós bírsággal megfékezhető a fejlődést megfojtó és a fejlődésre szánt pénzeket elszívó korrupció. A korrupciós bírság adó módjára beszedhető, nem kell sok éves bírósági tárgyalás.

A korrupciós bírság bevezetése azt jelentené, hogy létrejön egy Korrupcióellenes Hivatal, amely minden közpénz, állami, önkormányzati és uniós pénz felhasználójától kérhetne tájékoztatást, kimutatást, jelentést a felhasználásról 10 évre visszamenően. Ennek elmulasztása, hiányossága bírságolható. A felhasználás bizonylatolásának ellenőrzése során feltárt hiányosságok ugyancsak súlyos bírságot vonhatnak maguk után. A korrupciós bírság mértéke a csalárd módon ellopott, nem a megjelölt célra használt közpénz esetében a összeg teljes mértékét is elérheti.

A korrupciós bírság bevezetésére lehetőséget nyújtó bírságolás új rendszerét és kultúráját az Orbán-kormány teremtette meg, így a korrupciós bírság bevezetésével nem járatlan, hanem kitaposott úton lehetne haladni. A korrupciós bírság kiterjedhetne a korrupció felderítését segítő kötelező adatszolgáltatásra, pontosabban annak elmulasztására, hiányosságára, a feltételezés szerint korrupcióval érintett támogatás, egyszerűbben pénz felhasználásának bizonylatolására illetve annak hiányosságaira, a felhasználás céljainak teljesítésére illetve nem teljesítésére és más hasonló jellegű tényezőkre.

Ami a bírságolás mértékét, a korrupciós bírság lehetséges mértékét illeti, ugyancsak az Orbán-kormány e körben alkalmazott gyakorlata lehet az irányadó. Amikor elindult a nemzeti trafikok működése és betiltották a kis boltokban a cigaretta és a dohánytermékek árusítását, akkor lépett hatályba az a rendelkezés, ami 500 millió forintot jelölt meg a bírság felső értékeként, amennyiben egy kisbolt akár egy doboz cigarettát eladna engedély nélkül. Ha a maximum ezer forint értékű egy doboz cigaretta engedély nélküli árusítása esetében a bírság felső határa 500 millió forintban lett megállapítva, akkor ebből kiindulva a korrupciós bírság felső határa 5 milliárd vagy akár 50 milliárd forint is lehet.

Ez a típusú bírságolás illetve ennek szabálya végigjárta az összes utat, a köztársasági elnök és az Alkotmánybíróság is rendben lévőnek találta, így ez ilyen szempontból sem támadható.

KÉRDÉS: Ön támogatná a Korrupcióellenes Hivatal létrehozását és korrupciós bírság bevezetését?

6./   VÁLASZTÁSI PÁRT

KÉRDÉS: Ön támogatná szavazatával annak a választási pártnak az egyéni képviselőjelöltjét és listáját, aki ígérete szerint kormányra kerülve visszaszedné a korrpcióval lenyúlt állami, önkormányzati és uniós pénzeket, ehhez létrehozná a Korrupcióellenes Hivatalt és bevezetné a korrupciós bírságot, ami a jóléti fordulathoz jelentene kiegészítő állami bevételt?

KÉRDÉS: Ön támogatná szavazatával annak a választási pártnak az egyéni képviselőjelöltjét és listáját, aki kormányra kerülve ígérete szerinti módon a nyugdíjasok életvitelét érintő inflációs számítás és a munkabérek emelkedése alapján számított vegyes indexálás alapján emelné a nyugdíjakat és a jelenlegi állapoton egységes, azonnali 20 ezer forintos korrekciós nyugdíjemeléssel javítana?

KÉRDÉS: Ön tudja segíteni nyugdíjas szüleit? Ön a szülei érdekét nézve szavazna a 20 ezer forintos korrekciós nyugdíjemelést és a vegyes indexálású nyugdíjemelést ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére?
 

7./  MIGRÁNSOK KIKÖLTÖZTETÉSE


Magyarországra nem jönnek migránsok, mert nem vagyunk célország a migránsok számára. Akik a déli magyar határnál próbálkoznak, azok nem ide jönnének, hanem rajtunk keresztül Németországba. Az, hogy bevándorlóországgá akarnak tenni bennüneket hatalmas blöff, amivel elterelhető a figyelem arról, hogy a költségvetésben lévő 3500 milliárd forintot miért nem jóléti fordulatra költi a kormány, miért a saját luxuskiadásaira, a hatalmon lévőkhöz tartozó tőkésosztály fehizlalására fordítja.

Az a migráns aki Európába jön, olyan országban szeretne letelepedni, ahol jóval magasabb bérek vannak és ahol magasabb az életszínvonal, ahol jobb élet van. Ezt bizonyítja, hogy a 2015-ben a Magyarországon áthaladó 500 ezer migráns közül egy nem akart itt maradni, senki nem kért tartózkodási engedélyt. Mindenki tovább ment Ausztriába, Svédországba, Németországba. Felesleges volt olyan nevetséges plakátokra elszórni milliárdokat, hogy Ne vedd el a magyarok munkáját.

Orbán Viktor kormányfő mindenhol hírdette, hogy Magyarországra nem jöhetnek migránsok, nem leszünk bevándorlóország. Aztán 2018 januárjában robbant a hír, hogy az Orbán-kormány titokban befogadott 1300 migránst. A szemléltetés kedvéért, komoly ígéretekkel sikerült itt tartani az 1300 díszmigránst. Mondhatni luxus körülmények között helyezték el őket a mozgássérültek budai rehabilitációs otthonában. A magyar mozgássérülteket kiköltöztették, erősebb kifejezéssel kidobták jól felszerelt, európai szintű rehabilitációs otthonukból és migránsok költöztek a helyükbe. De ez még kevés lett volna a migránsoknak, hogy maradjanak, így olyan nagyságú költőpénzt is kapnak, amiből jól megélhetnek. Dolgozni nem kell nekik, költőpénzükből a közeli budai plázákban vásárolgatnak és a kávézókban kávézgatnak, élnek társasági életet. Muszlim családok és gyerekeik vidám zsivaja visz életet a csendes magyar léthez szokott plázák világába.


KÉRDÉS: Egyetért Ön azzal, hogy a mozgássérültek rehabilitációs otthonában elhelyezett, Orbán migránsainak nevezett migránsokat kiköltöztessék és máshol helyezzék el, pl. a városrehabilitáció keretében felszabaduló Hős utcai lakásokban?

KÉRDÉS: Egyetért On azzal, hogy a migránsok kiköltöztetése után a magyar mozgássérültek felújítva visszakapják budai rehabilitációs otthonukat, melyet a migránsok beköltöztetése miatt kellett elhagyniuk?

KÉRDÉS: Egyetért On azzal, hogy a hátrányos helyzetű magyar emberek - mozgássérültek, látássérültek, stb. - helyzetének, sorsának könnyítésére és a rehabilitációjukra fordított összeget megduplázza a magyar kormány az erre lehetőséget  nyújtó, adónövekményekből felhalmozódott 3500 milliárd forint plusz pénzből?

Forrás:  Baranyai  József beszéde

Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

ÉVENTE 500 EZER FŐ ÚJ MUNKAERŐ KELL
  

Az új EU-s vezetésnek és parlamentnek 4 nagy kérdést kell megoldani. Ebből a legnagyobb a hatalmas munkaerőhiány ami megállíthatja az EU gazdaságának szárnyalását. A világ GDP-jének 24,7 %-át az USA, 21,8 %-át az EU és 14,9 %-át Kína adja. Hozzájuk képest a világ gdp-jéből elhanyagolgató Oroszország GDP-je, 1,7 %. Az orosz gdp-t még az olaszok gdp-je is megelőzi, ami a világ gdp-jéből 2,45 %.

Ahhoz, hogy a világ gazdasági erősorrendjében az USA mögötti második hely tartható legyen  évente legalább 500 ezer fő új munkaerőre lenne szüksége az Európai Uniónak. Az 500 ezer fő új munkaerő biztosítását az EU egy új terv szerint az amerikai zöld kártyához hasonló megoldással, az eus kék vízummal akarja megoldani, de a koncepciók között ott van a szingapúri modell is.

Szingapúrnak már a fejlődés kezdetén sem volt elég munkaerő tervei megvalósításához, így bevezették az 5 éves munkavállalási vízumot. 5 évig dolgozhat a városállamban akit kiválasztottak, se letelepedés, se családegyesítés, semmi plusz. 5 év után menni kell, viheti a pénzét és jön helyette más, újabb öt évre. Az EU többsége hajlik a kék vízum bevezetésére, melynek leghangosabb ellenzője Magyarország, pontosabban Orbán Viktor magyar kormányfő.

Nincs érv, hogy miért, nincs helyette más javaslat, hogy hogyan, mivel legyen biztosítható 500 ezer fő új munkaerő. Egyetlen érve van Orbánnak és a Fidesznek, hogy ne jöjjön bevándorló Európába, ne legyen keveredés, ne legyen bevándorlás. Arra viszont nem tudják a választ, nem tudnak megoldást, hogy miből állítsák ki az 500 ezer fő új munkaerőt.


Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002 számú bankszámlara utalhatod.


MINTA

NEM KÓSER A SZTORI

Azt mondja a kormány, hogy az EU szeretné meggyengíteni a határokat és menekültekkel elárasztani a kontinenst, ami egybevág Soros terveivel, mert Soros mozgatja a szálakat az unión belül. Ettől elborul az igaz magyar agya és azt kérdezi, hogy miért nem lépünk ki ebből a gonosz, rosszakarókkal, önveszejtő mazochistákkal teli gyülevész társaságból? Ha látjuk, hogy mire megy ki a játék, akkor mi a francra várunk? Jó, nyomatják a lóvét, az uniós támogatást, jól jön a pénz, de nem mindenáron! Aztán itt van ez a Soros sztorija, és itt valami nagyon nem kóser. Szó szerint nem kóser. Azt nyomatja a kormány, hogy muszlim menekültekkel akarják elárasztani a kontinenst és oda lenne a keresztény identitás. Előbb vagy utóbb kalifátus lenne Európából, betiltanák a disznóhust, nem lenne kolbász, törpörtyű, de sült meg rántott karaj se, tarja se. A csülökpörköltről ne is beszéljünk. Igen ám, de a Soros zsidó, a bevándorlók meg muszlimok és ezek inkább lőnek egymásra, minthogy szóba álljanak. Akkor hogyan és kivel egyeztet Soros a muszlimok részéről? Ehhez terv kell, ehhez forgatókönyv kell, ehhez sok tárgyalás, egyeztetés kell, a részletek pontos kidolgozása. Biztos az, hogy Soros a zsidó üzletember muszlimokkal akarná elárasztani a kontinenst, hiszen ebből újabb zsidóüldözés lenne. Miért támogatná ezt egyetlen zsidó is? Ha meg elképzelhetetlen, hogy akár egy zsidó, egy keresztény támogassa annak tervét, hogy muszlimokkal árassza el Brüsszel a kontinenst, akkor kik Soros támogatói Brüsszelben? Nagyon nem kóser ez a sztori! Lecsekkolta már valaki, akinek nincs agymenése? Zsidók szövetkeznek muszlimokkal arra, hogy zsidó pénzen több 10 millió muszlim jöjjön Európába, hogy aztán itt Európában majd üldözzék a zsidókat. Ehhez az emberanyagot a muszlimok adnák, a pénzt és a logisztikát meg Soros, vagyis a zsidók? Nagyon nem kóser ez a sztori! Ez legalább olyan őrültségnek hangzik, mint például az, hogy Magyarország évente százezer élő illetve vágott sertést exportálhat Izraelbe és ennek a dupláját az arab országokba az erre kötött kereskedelmi egyezmény alapján.Szóval nagyon nem kóser a sztori. Több mint őrültség!

NICK:  MAGYAR VÁNDOR


MINTA


   Az oldalon látható képek illusztrációk.