JÓLÉTI
FORDULAT
Új
gazdasági gondolkodás kell, amivel megvalósítható a jóléti fordulat,
ami sok magyar ember számára adhat új esélyt, új lehetőséget
a
boldogulásra.
A jólét
megteremtéséhez elégséges pénzügyi alapot jelent a
Marshall-segély összegét jóval meghaladó, Magyarország rendelkezésére
álló uniós
támogatás.
A
hagyományos felállás az, amikor a politika készíti a
költségvetést, ami majd meghatározza a választók életét. A választási
kampány során politikai szereplők ismertetik, hogy milyen elveket,
szempontokat, célokat tartanak fontosnak és kívánnak
érvényesíteni a költségvetésben, ha a választók akarata hatalomra
juttatja őket.
Merőben új helyzetet
jelent, amikor a
választók készítenek költségvetést azzal a nem titkolt céllal, hogy
szavazatukkal azokat a pártokat és politikusokat támogatják, akik ezt a
költségvetést képviselik.
A budzse.hu portál
szerkesztősége a választók beküldött javaslataiból, írásos
anyagaiból, közgazdászok és nem közgazdászok beküldött elképzeléseiből,
koncepcióiból állítja össze a választók költségvetését. Tekinthető ez a
választók kezdeményezésére, a választók akaratából létrejött nemzeti
konzultációnak, olyan nemzeti konzultációnak, amely kérdés nélkül
megadja a választ.
JÓLÉTI FORDULAT
MINTA
SOKKAL JOBBAN
ÉLHETNÉNK
Miért
élnek sokkal jobban Szlovákiában, Csehországban, és már Romániában is?
Mert az ottani adónövekményekből összejött plusz bevételeket jóléti
fordulatra, az életszínvonal javítására költötték. Nem így nálunk!
Nálunk a pénzosztásnál az első, a második és harmadik helyen is a
kormány állt.
Sokkal jobban élhetnénk ha a kormány nem magára
költi a közpénzt. Sokkal jobban élhetnénk ha a kormány nem a saját,
valamint rokonaik, barátaik kedvtelésére, gyors gyarapodására költené
és hívek, szavazatok szerzésére osztogatná el a magyar emberek 3500
milliárd forintját, hanem odaadná azoknak, akiket illet, mert az
adónövekményekből összejött 3500 milliárd forint plusz pénz nem a
kormány tulajdona, hanem a magyar embereké.
Az egy évben lenyúlt
3500 milliárd forintból 200 ezer bérlakás lenne építhető és
megoldódna a lakásprobléma. Egy év alatt európai szintűre lenne
emelhető az egészségügy, a gyógyítás, a betegellátás. Tisztességes
fizetést adva egy év alatt megoldódna az orvoshiány, sokan
visszajönnének külföldről is.
A kormány azért migránsozik,
sorosozik, hogy elterelje a figyelmet arról, hogy szomszédos
országokban mennyivel jobb élet lett, mennyivel javult az
életszínvonal. Ott az adónövekményekből összejött plusz pénzből
megcsinálták a jóléti fordulatot, azért élnek sokkal jobban. Itt meg a
kormány az adónövekményekből összejött plusz pénzt, a 3500 milliárdot
saját kedvteléseire, saját luxusára költi, repülőgépeket vásárol, 200
milliárdért rendez sportversenyeket önmagát fényezve, hogy a
kormánytagok díjátadókról készül tudósítások révén 20 másodpercre
bekerüljenek világhíradókba.
Az Orbán-kormány 8 éve alatt olyan
mélyre kerültünk az Európai Unióban, hogy már csak Bulgária áll
mögöttünk a szegénységi rangsorban, pedig megvan a jóléti fordulathoz a
3500 milliárd forintot, csak nem erre fordítják. Decemberben a kormány
nem adta oda a nyugdíjasok nagyon várt 10 ezer forintos vásárlási
utalványát, ami 26 milliárd forintba került volna. Ugyanakkor december
23-án, a decemberi nagy kiköltekezés után is annyi pénz maradt a
kasszában, hogy 70 milliárdot osztottak szét, külföldi magyaroknak és
hazai sportegyesületeknek, szerzetesrendeknek.
Csak néhány példa:
3,3 milliárd forintit kapott a Nyíregyházi Sportcentrum Nonprofit Kft.
1,4 milliárd forintot kapott a Budafoki Munkás Testedző Egyesület
2,5 milliárd forintot kapott a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar
Főiskola
480 millió forintot kapott a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség
2,5 milliárd forintot kapott a Sapientia Alapítvány
1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Kézilabda Utánpótlásért Alapítvány
5,9 milliárd forintot kapott az Egri Főegyházmegye
1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Pálos Rend Első Remete Szent Pál
Rendje
És
a megtört gerincű magyarok tűrik ezt. A kisemmizett, megalázott
nyugdíjasok tűrik, hogy nekik nem adja oda a kormány a karácsonyra járó
10 ezer forintos utalványt, ami 26 milliárdba került volna, de ennek
majd háromszorosát, 70 milliárd forintot osztogat szét olyan
célokra, melyekre egy jóléti rendszerben sem adnának ennyi és ilyen
nagy összegű támogatásokat.
És a megtört gerincű magyarok tűrik,
hogy hazájuk Európa szegényháza legyen, sőt a magyarok egy jelentős
része még meg is tapsolja a kifosztást, az elnyomást. Hova lett a
magyar kurázsi? A magyarok lettek Európa szolgalelkű népe.
Forrás: index.hu hvg.hu , Baranyai József beszéde
Ha tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA
MIÉRT NEM LETT JÓLÉTI FORDULAT?
A
magyarok örökös vágya, hogy utólérjük az osztrákokat, itt is hasonló
jólét legyen, az osztrákot közelítő szinvonalon élhessünk. A kormány
érvől évre ódákat zengett a nagyszerű kormányzati teljesítményről,
arról, hogy a gazdaság szárnyal, ugyanakkor nem következett
be a
joggal várt jóléti fordulat, amire a gazdaság szárnyalása esélyt
nyújthatna. Nem javult számottetvően az emberek élete, sőt a
nyugdíjasoké romlott is.
Miért nem következett be jóléti
fordulat, amikor erre a költségvetésben rendelkezésre álló 2600
milliárd forintos, az állami kiadásokra szükséges összegen felüli plusz
keret lehetőséget nyújthatott vona?
Az Orbán-kormány a
megszorítás bajnokaként a 46-féle új adóval és számos jogosultság,
kedvezmény megszűntetésével megteremtette az állami kiadások stabil
finaszírozásának fedezetét. Orbán megszorítási politikájának esett
áldozatul a nyugdíjasok 1997-ben szezett joga a vegyes indexálású
nyugdíjemelésre, amelynek alapján 2019-ben nem 2,7 %-os hanem 10 %-os
lenne a nyugdíjemelés. Szemrebbenés nélkül fosztották meg a
nyugdíjasokat 1997-ben szerzett joguktól.
Az így elért
költségvetési bevételek hosszú időre stabil forrást jelentettek a
kiadásokra, de még ezután jöttek azok a bevételek, amelyekből 2600
milliárd forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a
költségvetésben. 2015-ben 848 millió forinttal nőtt az adóbevétel az
előző évihez képest, 2016-ban 490 milliárd forinttal,
2017-ben
pedig 670 milliárd forinttal, ami összesen 2008 milliárd
forint
plusz bevételt jelent. Ehhez adódik még a külföldön dolgozó magyarok
által hazautalt 1220 milliárd forintból származó 600 milliárd forint
költségvetési bevétel, ami azt jelenti, hogy ezzel együtt 2608 milliárd
forint szabadon elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben.
Ennek
a pénznek a nagy részét szánta az Orbán-kormány az olimpiai
létesítmények megépítésére, az olimpiára. Mivel meghiúsult az olimpiai
pályázat benyújtása, az aláírásgyűjtésből kiderült, hogy a magyarok
többsége ellenzi, így ez a hatalmas összeg felhasználható lett volna a
sokak életében kedvező változást előidéző jóléti forulat elindításra.
Jóléti fordulat része lehetett volna egy egyszeri jelentős
nyugdíjemelés, bérlakásépítési program elindítása.
Jóléti
fordulat helyett ezt a hatalmas összeget az Orbán-kormány elverte,
elosztogatta külföldre és szükségtelen, mondhatni irritáló
luxusberuházásokra fordította. Százmilliárdokból szerveztek olyan
sportversenyeket, amiket jóval gazdagabb országok a hatalmas ráfordítás
és a vele járó csekély előny miatt visszamondtak.
Ukránok,
románok tömegsen kaptak tízmilliós támogatásokat traktorvásárlásra,
üvegházakra, szerbek százai kaptak milliós támogatásokat házvásárlásra,
de a jólétre fordítható milliárdokat égeti a propaganda és annak
hazugsággyára is. A hatalom felső körei a nyugati milliárdosokat is
leköröző luxusban élnek, magánrepülőkkel és magán helikopterekkel
repkednek, milliárdokkal finanszíroznak focicsapatokat és
fociakadémiákat, teniszakadémiát és egyéb számukra örömet okozó
kedvteléseket.
Viszont nem jutott pénz korrekciós
nyugdíjemelésre, holott gonosz, fondorlatos módon elvették a
nyugdíjasoktól a vegyes indexálású nyugdíjemelés jogát, ami alapján
2019-ben nem 2,7 %-os, hanem 10,2 %-os nyugdíjemelés járna nekik.
Forrás:
index.hu hvg.hu , Baranyai József beszéde
Ha
tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA
ORBÁN MODELLJÉNEK CSŐDJE
Orbán Viktor
modellje, az illiberális munkaalapú modell, melyet beszédeiben magyar
modellként emleget a teljes foglalkoztatásra van tervezve. De mi van
akkor, amikor megvalósul a cél, a teljes foglalkoztatás, mint a kormány
azt állítja, hogy mostanra 2019-re majdnem 100 %-ban beállt ez az
állapot? A magyar modellnek nevezett Orbán-modell a teljes
foglalkoztatottság esetén eléri csúcspontját és nem tud tovább
fejlődni. A teljes foglalkoztatás azt jelenti, hogy teljesült a
kitűzött cél, elfogyott a munkaerő, már nincs szabad munkaerő.
Bevándorlással pedig nem lehet pótolni a munkaerőhiányt, mert
Magyarország bevándorlásellenes ország, sőt a bevándorlásellenesség
élharcosa.
Mivel nincs munkaerő nem indulnának új beruházások, hiszen nem lenne
aki működtesse, nem lenne aki az új üzemekben, új gyárakban dolgozzon.
A már elkezdett beruházások működtetése is hatalmas gondot okozna,
mivel máshonnan kellene munkaerőt átvonzani, átcsábítani például
magasabb bérrel, így viszont ahonnan eljött a munkaerő ott lenne hiány.
A fiatalok jelentős része külföldre megy dolgozni, így ebből a
korcsoportból is kevés új munkaerőre lehet számítani.
A befektetések számára a munkaerő hiánya miatt már nem lenne célország
Magyarország, mert olyan beruházásba nem érdemes invesztálni, aminek
működtetéséhez nincs munkaerő, mivel Magyarország 2019-re elérte a
teljes foglalkoztatás állapotát. A már Magyarországon lévő cégek
fejlesztése, így új üzemek és termelőegységek beindítása is kockázatos
lenne, hiszen nincs munkaerő a működtetéshez, az elindításhoz.
Magyarországon a részvények ára elkezdene esni mivel a gazdasági
prosperitás, a gazdasági fejlődés egyik alapfeltételét az új munkaerőt
már nem lehetne biztosítani, hiszen teljes a foglakoztatás, mindenki
dolgozik. A rabszolgatörvény ellen tiltakozók is azt vetik a kormány
szemére, hogy ez az Orbán-féle modell hibája és ezt nem a
rabszolgatörvénnyel kellene korrigálni.
Befektetések sokasága menne el szomszédos országokba vagy oda ahol van
elég munkaerő, mert saját forrásból és bevándorlásból is biztosítható.
Egyre erősödik az a kritikai hang, amely az elhibázott modell mellett
az elhibázott bevándorlási politikát jelöli meg a kialakult helyzet
okaként. Magyarországon a többség számára nyilvánvaló, hogy az
Orbán-kormány bevándorlás ügyében tett nyilatkozatai és intézkedései
szöges ellentétben állnak egymással. Orbán Viktos kormánya azt hirdeti,
hogy Magyarország útját állja a bevándolásnak, ugyanakkor Ukrajnában és
Szerbiában bevándorlókat toboroz, akik Magyarországra jönnének
vendégmunkásnak. A több tízezer letelepedési kötvénnyel érkezett
bevándorlóról már nem is érdemes beszélni, de folyamatosan jönnek újak
is. Magyarország 2018-ban 5413 fő bevándorlót fogadott be, ebből 1223
főt Iránból, az iszlám fellegvárából. Ugyanakkor Brüsszelben magyar eus
képviselők és magyar politikusok azt harsogják, hogy Magyarország útját
állja a bevándorlásnak, Magyarországon nincs helye a
multikulturalizmusnak és Magyarország nemhogy 1200 bevándorlót, de egy
bevándorlót se hajlandó átvenni pl. Olaszországtól, ahol a cél a
migránsok szétosztása. Ez alapján nehéz elképzelni, hogy Orbán és
Salvini miben tudna egyetérteni.
Gazdasági elemzők és szakértők egyre hangosabban mondják, hogy a teljes
foglalkoztatást célként kitűző munkaalapú modell elindításakor lehetett
látni, hogy 7-8 év alatt elérve a teljes foglalkoztatást megreked a
fejlődés azon a szinten és munkaerő hiányában stagnálás majd hanyatlás
következik. Már az elinduláskor lehetett látni Orbán modelljének
csődjét. És már most elértünk ehhez a szinthez, bevándorlásból pedig
nem pótolható a munakerőhiány, legalábbis legálisan az orbáni
bevándorlásellenes politika miatt nem. A munkaerő hiánya miatt viszont
nem jön működőtőke, nem jönnek befektetések, nem jönnek új beruházások,
leáll a fejlődés, a versenyképesség tovább zuhan.
Azonnali modellváltásra lenne szükség és az orbáni bevándorláspolitika
felülvizsgálatára. A munkaerőhiány problémájával számos ország küzd és
erre mindenhol a bevándorlás jelent megoldást. Egyre népszerűbb a
szingapúri modell, amely csak 5 évre ad letelepedési engedélyt,
megfelelő szakképzettséggel, gyakorlattal rendelkező személynek. Nincs
családegyesítés, nincs végleges letelepedés, állampolgárság. Az 5 év
elteltétevel a munkavállalónak lejár a tartózkodási engedélye, el kell
hagyni az országot, a megkeresett pénzét természetesen viheti. Helyette
jön egy újabb jelentkező hasonló feltételekkel, ugyancsak 5 évre.
Háttérbeszélgetéseken már neres politikusok is elismerik, hogy sem a
magyar gazdaság, sem az EU gazdasága nem működtethető bevándorlás
nélkül, mert sem Magyarországon, sem az Európai Unióban nincs elég új
munkaerő a gazdasági fejlődéshez. Nincs elég új munkaerő új beruházások
elindításhoz, nincs elég új munkaerő az új üzemek, új gyárak
elindításához, működtetéséhez, ez csak bevándorlásból pótolható. Nincs
elég munkaerő Orbán munkaalapú rendszerének működtetéséhez sem, ezért
fogadták el a rabszolgatörvényt, hogy a hiányzó munkaerőt a meglévő
munkaerő túlmunkájával pótolják. A nyugdíjasok bevonása, aktivizálása a
remélt eredmény töredékét sem hozta. A nyugdíjasmunka után érdeklődő
nyugdíjasok többsége nem vállalna termelésben munkát, főként szalag
melllett nem. Leginkább a szolgáltatásban dolgoznának a felmérések
szerint és csak napi 4 órás munkaidőben.
A helyzet tarthatatlansága a Fidesz számára is nyilvánvaló és egyes
elszólások szerint a bevándorlásellenes propaganda az EP választásokig
tart, de csak a kommunikáció szintjén, mert a gyakorlatban jelenleg is
folyamatos és egyre erősödő a bevándorlás a hiányzó munkaerő pótlására.
Ha
tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA
A MUNKAALAPÚ RENDSZER BUKÁSA
Egy
rendszer életképességének alapvető feltétele, hogy a fejlődése
folyamatos, nincs olyan tényező, ami már az induláskor behatárolja a
fejlődés időtartamát, mértékét és ennek elérése után stagnálásba majd
hanyatlásba megy át, mint például a munkaalapú rendszer.
A munkaalapú rendszer a munkaerőre épül, kizárólag a honi munkaerővel
számol, melynek teljes foglalkoztatása jelenti a végső célt. A végső
cél egyben a fejlődés csúcspontját is jelenti. Nyilván bevándorlásból
jövő munkaerőre nem lehet tervezni teljes foglalkoztást.
A munkaalapú rendszer főként összeszerelő üzemekre épülő foglalkoztatás
keretében oldja meg a foglalkoztatást, és a fejlődést behatárolja a
rendelkezésre álló munkaerő létszáma. A teljes foglalkoztatottságnek
tekinthető állapot elérésekor, amikor az igényeknek, elvárásoknak
megfelelő munkaerő szinte egésze foglalkoztatotti helyzetbe került, a
munkaalapú rendszer elérte fejlődésének felső határát, egyben teljesült
a kitűzött cél a teljes foglalkoztatottság.
Csakhogy a szomszédos országokban folytatódik a fejlődés, mert ők nem
munkaalapú rendszerben működnek, nekik nem a teljes foglalkoztatás volt
a cél és ők a saját forrásból származó munkaerő mellett bevándorlásból
származó munkaerőt is foglalkoztatnak. A munkalapú rendszer ezekkel a
rendszerekkel nem tud lépést tartani, hiszen elérte fejlődése
legmagasabb szintjét. És ez egyben a munkaalapú rendszer bukását is
jelenti, hiszen a megrekedt fejlődése stagnálást majd hanyatlást
eredményez. A befektetések, beruházások, a működőtőke a szomszéd
országokba megy, ahol nem munkaalapú rendszer működik, ahol saját
forrásból és bevándorlásból van szabad munkaerő, ahol van elég munkás
az új létesítmények, üzemek, gyárak működtetéséhez.
Magyarországon ennek bekövetkezte előtt állunk és a fejlődéspárti
politikai erőknek nincs elég ereje, ahhoz, hogy az országot új
fejlődési pályára állítsák, mivel a többséget jelentő neres magyar
szavazók, 2,8 millióan a munkaalapú rendszerre szavaztak, aminek bukása
elkerülhetetlen. Ennek logikája már jó előre látható volt, ám a
fejlődésellenes erők kezébe került média elhallgatta ezt.
Orbán munkaalapú rendszere jelentősen rontott Magyarország
versenyképességén. Az oligarchák érdekei mentén bővülő neres magyar
gazdaság egysíkú fejlődése pedig igen kedvezőtlen állapotot teremtett.
A magyar exportnak csak 23 %-át állítják elő magyar vállalatok és ennek
jelentős része is mezőgazdasági termék, feldolgozatlan nyers termék.
Alig van fejlett ipari termék amikor az ország a negyedik ipari
forradalomra készül. A kivitel több mint háromnegyedét külföldi cégek
produkálják. A munkaerőhiány miatt rohamosan emelkedő bérek szintje
rövidesen eléri azt az értéket, ami már inkább távozásra mint maradásra
készteti az itt lévő multikat és külföldi tulajdonban lévő
vállalatokat. Ez viszont azzal jár, hogy a magyar export akár 50 %-al
csökkenhet, hiszen a jelenlegi export több mint 75 %-át vagyis
háromnegyedét már külföldi cégek állítják elő. Ez pedig beláthatatlan
következményekkel járna. Már most is erősen szivárog a munkaerő a
sokkal többet fizető külföldi munkákra, nem véletlen, hogy a hiányzó
munkaerőkapacitást a rabszolgatörvénynek nevezett túlóratörvénnyel
próbálják meg biztosítani.
A magyar gazdaság versenyképességének fejlesztéséhez és a
modernizáláshoz szükséges pénzek a sportba, a fociba mentek és mennek.
A kutatóintézetekben és nem kutatóintézetekben lévő innováció
fókuszálására és termelésbe való átforgatására alkalmas létesítmények
és projektek helyett stadionok, sportcsarnokok, focipályák épülnek,
melyekkel nem valósulhat meg a negyedik ipari forradalom vagy a
hightech iparág térnyerése. A sport az arányosnál tízszer nagyobb
mértékben kap állami pénzt más terület rovására, így torz
fejlődési modell alakult ki, melynek hátrányai az utánunk jövő
generációt sújtják. A külföldre elosztogatott százmilliárdok, a
sportversenyek rendezésére fordított százmilliárdok nem csupán a
magyarországi jóléti fordulat elindításától, a magyar egészségügytől,
de a magyar gazdaság égetően szükséges fejlesztésétől vonják
el a forrásokat.
Az itteni béreket megfelelőnek tartó új munkaerő bevándorlással lenne
biztosítható, ám erre nemet mond a magyar kormány. Látszólag, mert
amúgy folyamatosan van bevándorlás csak más címen, más elnevezéssel.
Magyarország a propaganda szerint útjába áll a bevándorlásnak, de több
tízezer bevándorlónak adott tartózkodási engedélyt. 2018-ban
5413 fő bevándorló kapott tartózkodási engedélyt, közülük 1223 fő
Iránból, az iszlám fellegvárából jött.
Az Orbán-kormány a bevándorlásellenes propagandával tudja egyben
tartani a hatalma fenntartásához szükséges választói tömböt. Napi
híradásokban ijesztgetik a magyar választókat a migráció
következményeivel. Ugyanakkor háttérbeszélgetéseken már elismerik, hogy
sem Európa, sem Magyarország nem tudná gazdaságát működtetni
bevándorlás nélkül, mert sem Magyarországon, sem Európában nem áll
rendelkezésre az az új munkaerő, ami az új beruházások, új üzemek, új
gyárak működtetéséhez vagy akár a meglévők termelésének bővítéséhez
kellene. Magyar toborzó irodák nem Afrikában hanem Ukrajnában
toboroznak bevándorlókat akik Magyarországon lévő üzemekben, gyárakban
dolgoznak. De magyarországi mezőgazdasági üzemekben, pl.
tehenészetekben indiai bevándorlók is dolgoznak szép számmal.
A munkaerőhiányt pótló új típusú bevándorlás nem a fideszes plakátok
által sugallt és a kormányzati média által sulykolt migránsáradat,
hanem az EU új koncepciói szerinti szabályozott bevándorlás lenne. Nem
kerítés nélküli határokon átvonuló - többségében papírok nélküli - és
az EU területére bejutni szándékozó tömeg jelenti jövőben a
bevándorlókat, hanem az EU területére való bejutáshoz miggránsvizumot
igénylő és elnyerő személyek, melyeket az EU tagállamai választanak ki
a jelentkezők közül. Ez a migráns vízum lesz az EU kék vízuma, ami az
amerikai zöld kártya eus megfelelője lesz. Az EU tagállamai főként
munkaerőhiány pótlására választják ki a vízumot igénylők közül a
hiányszakmákkal és elvárt képzettséggel illetve gyakorlattal rendelkező
személyeket. A bevándorlás másik fajtája a szingapúri típusú
bevándorlás lesz. A munkaerő pótlására megfelelő képzettséggel és
gyakorlattal rendelkező kiválasztottak 5 évre kapnának tartózkodási
engedélyt, letelepedés lehetősége nélkül, 5 év elteltével távozni
kellene és újak jöhetnének újabb 5 évre.
Ha
tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA
ORBÁN VÍZIÓJA AZ EU VÉGÉT
JELENTENÉ
Orbán
víziója az Európai Unió végét jelentené. Az Európai Unió nélkül pedig
Magyarországnak nincs jövője.
Orbán víziója, illetve az Orbán víziója szerinti szisztéma alkalmazása
összeomlásba taszítaná az EU-t, valójában az Európai Unió végét
jelentené. Az Európai Unió, amely jelenleg az USA mögött a második
gazdasági nagyhatalom, Orbán víziójának alkalmazása esetén hónapok
alatt elveszítené versenyképességét, és rövid idő alatt 10 %-al zuhanna
gazdasági teljesítménye.
A világ GDP-jének 24,7 %-át az USA, 21,8 %-át az EU és 14,9 %-át Kína
adja. Hozzájuk képest a világ gdp-jéből elhanyagolgató Oroszország
GDP-je, 1,7 %. Az orosz gdp-t még az olaszok gdp-je is megelőzi, ami a
világ gdp-jéből 2,45 %. Ahhoz viszont, hogy a világ gazdasági
erősorrendjében az Európai Uniónak az USA mögötti második helye
tartható legyen évente legalább 500 ezer fő új munkaerőre
lenne szüksége. Az 500 ezer fő új munkaerő biztosítását az EU egy új
terv szerint az amerikai zöld kártyához hasonló megoldással, az eus kék
vízummal akarja megoldani, de a koncepciók között ott van a szingapúri
modell is, ami 5 évre adna tartózkodási engedélyt egyszeri alkalommal,
családegyesítés és letelepedés lehetősége nélkül.
Orbán víziója szerint az Európai Uniónak teljesen meg kell szüntetni a
bevándorlást. Sőt, Orbán szerint az EP-választás tétje is az, hogy lesz
bevándorlás vagy nem lesz, és ettől függ Európa és az Európai Unió
jövője. Orbán európai viszonylatban kétosztatú politikai térben
gondolkodik, bevándorláspárti és bevándorlást ellenző politikai erőkre
osztja az EP pártjait, azzal a kitétellel, hogy útját kell állni a
bevándorlásnak, le kell győzni a bevándorláspárti politikai erőket.
Orbán víziója szerint egyetlen bevándorlót sem fogadhatna az EU, szó
sem lehetne arról, hogy a fejlődéshez, versenyképesség megtartásához
szükséges 500 ezer fő új munkaerőt évente bevándorlásból biztosítsa,
mint az eddig is történt. Ennek viszont következménye lenne, hogy új
munkaerő hiányában beruházások állnának le, mert nem lenne munkaerő az
elindításhoz és működtetéshez. Befektetések sokasága menne el Európából
Ázsiba, Amerikába és máshova, mert munkaerő hiányában Európában nem
lennének megvalósíthatók. Az EU területén a részvények árfolyama
hatalmasat zuhanna, hiszen a gazdasági prosperitás, a gazdasági
fejlődés egyik alapfeltételét az új munkaerőt nem lehetne biztosítani a
bevándorlást tiltó orbáni politika miatt.
Nem valósulhatna meg az új innovációk termelésbe forgatása, mert új
munkaerő hiánya miatt nem indulnának erre se beruházások, mert hiába
épülnének új üzemek, új gyárak, nem lenne új munkaerő a
működtetésükhöz. Az EU gazdasági versenyképessége gyorsan hanyatlana és
az EU rövid idő alatt elveszíthetné gazdasági teljesítményének 10 %-át
a modellezés szerint.
Magyarország Európai Unióba és Németországba irányuló exportja becslés
szerint mintegy 20 %-al csökkenne, amennyiben az orbáni vízió szerint
alakulnának a dolgok az Európai Unióban. Csak Németországnak évente 400
ezer fő új munkaerőre van szüksége ahhoz, hogy fenn tudja tartani a
gazdasági fejlődés és növekedés dinamizmusát. Német toborzó irodák a
munkaerőhiány pótlására jelenleg Magyarország, Szlovákia és
Lengyelország területén toboroznak nagy számú, főként ukrán és szerb
munkaerőt.
Összességében kijelenthető, hogy az Európai Unió gazdasági
fejlődéséhez, a gazdasági növekedéshez szükséges 500 ezer fő új
munkaerő jelentős része csak bevándorlásból biztosítható, így az új
munkaerőt biztosító bevándorlás orbáni vízió szerinti blokkolása,
megállítása, egyenlő lenne az Európai Unió gazdasági fejlődésének,
gazdasági növekedésének blokkolásával, leállításával.
Ha
tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA
IDEJE VAN A VÁLTOZÁSNAKI
Amikor
a hatalom és a gazdagság mámorában gondtalanul dőzsölve szórják a tíz-
és százmilliárdokat, amikor a jóllakottság bágyasztó érzése távol
tartja a külvilágot, akkor nem szűrődnek be az elégedetlenek,
megalázottak, kifosztottak, jogfosztottak, elnyomottak tiltakozásának
hangjai, melyet ügyes törvénykezéssel direkt távol vittek, kitiltottak
a hatalmasok nyugalmának őrzésére kialakított zónákból.
Miért
kellene hagyni, hogy az elégedetlen nyugdíjasok morgása, hangoskodása
megzavarja az idilli állapotot? Miért kellene hallgatni, hogy a
nyugdíjasokat átverték, becsapták, kifosztották, 2012-ben elvették
1997-ben szerzett jogukat a vegyes indexálású nyugdíjemelésre, ami
alapján 2019-ben nem 2,7 % , hanem 10,2 % lenne a
nyugdíjemelés?
Miért kellene hallgatni, hogy a kormány százmilliárdokkal dobálódzik,
külföldre szórja a tízmilliárdokat, ukránok, románok traktorvásárlásra
kapnak tízmilliókat és hálából magyarnak vallják magukat, vagy a
magyarokat utáló szerbek százasával kaptak milliókat házvásárlásra,
akik ezért vállaltan magyarok lettek?
Miért kellene hallgatni, hogy a
kormány elvette a nyugdíjasok karácsonyi 10 ezer forintos utalványára
való 26 milliárd forintot és odadta a fehérvári hokicsarnok építésére?
Miért kellene hallgatni, hogy a családbarát kormány nem adja oda a
szegény magyar családoknak a választás előtt ígért 12 ezer forint
támogatást, ami több százezer szénnel és tűzifával fűtő magyar
családnak nagy segítséget jelentene? Miért kellene hallgatni, hogy a
családbarát kormány stadionok gyepszőnyegének téli elektromos fűtésére
több pénzt ad mint a több százezer fával és szénnel fűtő magyar család
tűzelőjének támogatására?
Miért kellene hallgatni, hogy a
családbarát kormány gonosz és megalázó módon nem ad 5 millió
forintot arra, hogy kórházak összecsukható kempingágyakat és takarókat
vegyenek, hogy azon fekhessenek gyerekük ágya mellett az aggódó szülők
és ne a földön, kabátjukon fekve, széken gubbasztva vagy a sarokban
falnak dőlve kelljen meghúzni magukat, hogy beteg, frissen műtött
gyerekük mellett tölthessék az éjszakát?
Miért kellene hallgatni, hogy
a szakorvosi rendelőkben már ellátás helyett csak előjegyzés van, noha
2010 előtt még azonnali ellátás volt? Miért kellene hallgatni, hogy
hosszabb sorok állnak szakorvosi rendelőkben előjegyzésre várva mint
Gyurcsány idején a vizitdíj befizetésére várva, és aki nem érkezett
elég korán annak nem jut hely így a következő hónap 15-én jöhet újból
sorbaállni előjegyzésért? Miért kellene hallgatni azok tiltakozását,
akik jogosan átkozzák az önmagát családbarátnak, emberbarátnak és
kereszténydemokratának nevező kormányt a cinikus embertelen
politikájáért, mert a focistáknak adja az orvosok béremelését, mert a
betegellátás helyett előjegyzés van és akinek most fáj annak nem jelent
gyógyítást az előjegyzés?
Miért kellene hallgatni, hogy a
kormány a családoktól, a nyugdíjasoktól, a betegektől, a gyógyítástól
elvett százmilliárdokból stadionokat épít, nemzetközi sportversenyeket
rendez, hogy a vezér 30 másodpercre feltűnjön világhíradókban? Miért
kellene hallgatni, hogy azért mentek el a magyar orvosok külföldre,
mert a kormány a 2600 milliárdból nem az orvosok bérét emelte
duplájára, hanem a focisták jövedelmét tízszeresére?
Miért kellene
hallgatni, hogy a költségvetésben lévő 2600 milliárd forint többlet a
népet illetné, azt orvosok és ápolók béremelésére, CT és MR készülékek
beszerzésére, a gyógyítás feltételeinek javítására, a sürgősségi
osztályok működési feltételeinek biztosítására kellene költeni?
Miért
kellene hallgatni, hogy a kormányzati rongyrázás, hivalkodás helyett
jóléti fordulatra kellenne költeni a 2600 milliárd forintot, mert a
várban százmilliárdokból épített, minden extrával és luxussal ellátott
kormányfői palota, ahol aranyszálakkal átszőtt kárpit mutatja az ott
lévők felsőbbrendűségét, azt, hogy ők az egyenlőbbeknél is egyenlőbbek,
nem a többség akaratából jött létre?
Miért kellene hallgatni, hogy úgy
osztogatják a közpénzt mintha az a sajátjuk lenne és a legfőbb gondjuk
az, hogy a négy repülőből melyiket válasszák, amikor az igazak és
kiválasztottak nemzetközi kupameccsre akarnak menni?
Megtehetik.
2,8 millió magyar nekik adta a szavazatát, az illiberálisra és az
elnyomásra szavazott. Kérdezik is a világban, hova lett az 1848-as és
1956-os magyar kurázsi?
Ideje van a változásnak.
Forrás: Baranyai József beszéde
Ha
tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA
100 ezer fős közvélemény-kutatás
AA
100 ezer fős közvélemény-kutatás számos olyan kérdésre adhat hiteles
választ, amely vonatkozásában jelenleg csupán politikai érveket,
ellenérveket ismerünk, meg a propaganda valósággal ütköző állításait.
A
100 ezer fős közvélemény-kutatás a feltett kérdésekbe ágyazódó
történetet elviszi az ország legtávolabbi zugába, nagy városokba, kis
településekre. A kérdésekben rejtőző üzenet, hogy lehetne másképp,
kinyit egy új világot, egy új lehetőséget, gondolkozásra késztet,
megadva a választás lehetőségét.
A 100 ezer fős
közvélemény-kutatástéámai: hazafias gesztus lenne Orbán lemondása,
előrehozott választás, NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA, jóléti fordulat
2019-ben, korrupciós bírság bevezetése, választási párt támogatottsága,
Orbán migránsainak kiköltöztetése és számos más téma.
A 100 ezer fős közvélemény-kutatás megmutatja: ki ért vele egyet, ki
nem, ki támogatja, ki ellenzi, ki adna, ki elvenne.
Magyarok
vagyunk! Olyanok, amilyenek! A 100 ezer fős
közvélemény-kutatás
megmutatja mit gondolunk jelenről, jövőről, mi a fontos, mit ellenzünk,
mit támogatunk.
A 100 ezer fős közvélemény-kutatás lehetséges kérdései közül:
1./ Hazafias
gesztus lenne Orbán Viktor lemondása?
Az
a feloldhatatlan ellentét, ami Orbán Viktor magyar kormányfő és az
Európai Unió között van, nem végződhet máshogy csak szakítással. Orbán
Viktor nyiltan hirdeti, hogy elitváltásra van szükség az Európai
Unióban, a liberális európai elitet illiberális elitre kell lecserélni.
A nyugatiakat megrémíti Orbán szándéka, az, hogy Brüsszelből
illiberális Moszkvát, moszkvai típusú hatalmi központot csinálna.
Amennyiben az EU elfogadná azt, hogy az EU egyik tagja esetében
létezhet olyan politikai rendszer és olyan jogállapot, amely merőben
ellentétes az európai közösség alapelveivel, alapértékeivel,
szabályaival, amely arra törekszik, hogy a közösség elitjét leváltsa,
lecserélje egy orosz, török illetve magyar típusú illiberális elitre,
amely a jogállam helyett olyan parancselvű illiberálisnak nevezett
demokráciát vezetne be, amilyent Orbán Magyarországon, attól kezdve az
Európai Unió már nem lehetne az aminek meghatározta magát és nyiltan
feladná értékeit, melyhez eddig ragaszkodott.
Ennek ismeretében
nehezen elképzelhető, hogy az orbáni Magyarország, Orbán illiberális
víziójával, a jogállamot, sajtószabadságot leépítő illiberális
politikájával az Európai Unió tagja maradjon és ne akarnák az orbáni
Magyarországot a lehető legrövidebb időn belül kitenni az Európai
Unióból, a schengeni övezetből, valamint elzárni az uniós forrásoktól,
az uniós támogatástól.
Orbán Viktor személye, politikája,
víziója elfogadhatatlan az európai közösség számára, ez olyan
feloldhatatlan ellentét, ami nem végződhet máshogy csak szakítással.
Ennek a szakításnak az igazi vesztese Magyarország lenne, mert az EU-s
tagság elvesztésével kikerülne a schengeni övezetből,
bezáródna
előtte az EU 480 millió fős piaca és elveszítene évente a magyar GDP 4
%-át kitevő uniós támogatást, ami jellegében nem, de mértékében a
trianonihoz hasonló arányú veszteséget jelentene. Ez a veszteség csupán
kormányváltással lenne megelőzhető.
KÉRDÉS: Ön
hazafias gesztusnak tekintené Orbán Viktor miniszterelnök lemondását,
új kormány alakítását, amivel megelőzhető lenne Magyarország kizárása
az Európai Unióból?
2./
ELŐREHOZOTT VÁLASZTÁS KIÍRÁSA
Az
Európai Unió vezető politkusainak Magyarország kizárására vonatkozó
eltökéltéségét megerősítette Orbán Viktor magyar kormányfő többször
tett nyilatkozata, amely szerint a jelenlegi liberális elit helyett egy
új illiberális elitnek kell átvenni Európában a hatalmat, ami az ő
olvasatukban azt jelenti, hogy az EU jelenlegi vezetőnek menni kellene
és Orbán Moszkvát, moszkvai típusú hatalmi központot csinálna
Brüsszelből.
Így már nincs mérlegelés arról, hogy a 10 milliós
gyenge vásárlóerővel rendelkező magyar piac kell-e a 480 millió fős
piaccal rendelkező Európai Uniónak és kell-e a 14 fideszes képviselő az
Európai Néppártnak. Már eldöntött tény, hogy megszabadulnak
Magyarországtól, Orbán Viktor személye, Orbán politikája, Orbán
illiberális víziója és főként Orbán Putyinhoz fűződő nemkívánatos
szoros barátsága miatt is. Az Európai Unió Oroszországot ellenségének
tekinti, Orbánt pedig Putyin trójai falovának, Putyin téglájának. Az EU
már döntött: Magyarország viszonylatában nem tartható fenn tovább az "
elviseljük " állapot.
A kérdés ennek ismeretében már az, hogy mi
vagy ki menthetné meg Magyarországot a kizárástól és a vele járó
katasztrófától? Az első számú megoldás Orbán Viktor kormányfő
lemondása lenne, amit az ellenzék is hazafias gesztusként értékelne.
Egy másik lehetséges megoldás a FIDESZ részéről szervezett
kormányváltás lehetne, új kormányfővel. Naracsics Tibor kormányfővé
választása a Fidesz és az EU számára is elfogadható megoldás lenne. A
harmadik megoldás egy előrehozott választás lenne.
KÉRDÉS:
Ön támogatná az előre hozott választás kiírását, amely lehetőséget
nyújtana a demokratikus kormányváltásra, amely révén megőrizhető lenne
Magyarország uniós tagsága?
3./
NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA
Alapvetés, hogy nem következhet be mégegyszer Trianon méretű
katasztrófa, az Magyarországot végleg visszavetné és kiüresítené.
Amennyiben
bekövetkezne a sokak által félt, nem kevés magyar által pedig kívánt
esemény, hogy Magyarországot kiszavazzák az Európai Unióból, az Trianon
méretű katasztrófát jelentene.
Tagjai lettünk a világ legerősebb
katonai szervezetének, olyan védelmi ernyő alatt vagyunk ami hosszú
távra garantálja országunk biztonságát. Felvételt nyertünk Európa
elitklubjába az Európai Unióba, amit Európa legfejletteb és
leggazdagabb államai alapítottak. A valamikor nekünk szánt
Marshall-segélynél jóval nagyobb mértékű támogatást kapunk az Európai
Uniótól, hogy felzárkózzunk a fejlett államokhoz és nálunk is
megteremthető legyen a nyugati életszínvonal, a nyugati jólét.
Olyan
helyzetbe kerültünk, amikor a meglévőt, az elértet kellene védeni,
erősíteni, és ekkor az ország vezetője, kormányfője kalandor
politikájával szembekerül az európai közösség vezetőivel, a közösség
meghatározó, befolyásos politikusaival. Orbán Viktor miniszterelnöknek
az EU alapértékeivel, alapelveivel szembenálló, az EU szabályait szinte
minden vonatkozásban sértő illiberális politikája és rendszere amit
Magyarországra erőltetett nem illeszthető be az Európai Unió
demokratikus jóléti rendszerébe. Az orbáni Magyarország idegen testet
jelent az EU közösségében, amit törvényszerűen ki fog vetni az EU.
Az
EU közössége Orbán Viktor személyétől és Orbán Viktor politikájától,
rendszerétől akar szabadulni, de erre csak úgy nyílik lehetősége, hogy
a közösségből kiszavazzák Magyarországot. Csak kormányváltás mentheti
meg Magyarországot. Amennyiben a politika nem tud megoldást találni
erre, végső esetben a magyar nép, a magyar civilek önvédelmi reflexe, a
katasztrófát elkerülni akarók önérdekű kezdeményezése által létrehívott
és megalakított NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA lehetne képes és
alkalmas Magyarország EU-s tagságának megmentésére,
Magyarország
Európai Unióban való benntartására, a kizárással járó katasztrófa
bekövetkeztének megakadályozására.
KÉRDÉS:
Ön támogatná a NEMZETI MEGMENTÉS TANÁCSA létrehozását,
amelynek
fő feladata és célja annak elérése lenne, hogy a Magyarország Európai
Unióból történő kizárásához vezető folyamat még azelőtt leállítható
legyen, mielőtt az visszafordíthatatlan szakaszba érkezik?
4./ JÓLÉTI
FORDULAT 2019-BEN
Mindenki
tudja, látja, hogy tele van a kassza, különben hogyan tudna a kormány
százmilliárdokat szétszórni úri hóbortjaira, sok milliárdot osztogatni
külföldre.
A 46-féle új adóval és számos jogosultság, kedvezmény
megszüntetésével, hatalmas megszorítással elért költségvetési bevételek
hosszú időre stabil forrást jelentettek a kiadásokra, de még ezután
jöttek azok a bevételek, amelyekből 2600 milliárd forint szabadon
elkölthető plusz keletkezett a költségvetésben.
2015-ben 848
millió forinttal nőtt az adóbevétel az előző évihez képest, 2016-ban
490 milliárd forinttal, 2017-ben pedig 670 milliárd
forinttal,
ami összesen 2008 milliárd forint plusz bevételt jelent.
Ehhez
adódik még a külföldön dolgozó magyarok által hazautalt 1220 milliárd
forintból származó 600 milliárd forint költségvetési bevétel, ami azt
jelenti, hogy ezzel együtt 2608 milliárd forint szabadon elkölthető
plusz keletkezett a költségvetésben. És ehhez adódik pluszként a
2018-as évben képződő 904 milliárdos adónövekményből származó plusz
bevétel. Csordultig megtelt a kassza.
Amikor Ausztria a mai
értéken számolva 7 milliárd eurót - magyar pénzben számolva 2100
milliárd forintot - kitevő Marshall-segélyt kapott és ebből
felpörgette a növekedést, virágzó gazdaságot hozott létre, akkor náluk
is pár év alatt hasonlóan tele lett a kassza, amiből jólétet
teremtettek és azt nem az ország vezetői költötték el saját
kedvteléseikre és a saját tőkésosztályuk felhizlalására mint
Magyarországon.
Ugyanez a folyamat zajlódott le Szlovákiában,
Csehországban is, a csordultig telt kasszából emelték az orvosok bérét
- és nem a focistákét -, rendbe tették az egészségügyet, jelentősen
emelték a nyugdíjakat és a közalkalmazotatk fizetését, jóléti
fordulatot hajtottak végre. A jóléti fordulat eredményeként, számos
jóléti intézkedéssel olyan életszínvonalat teremtettek, amely már
közelebb áll az osztrák életszínvonalhoz mint a magyar életszínvonalhoz.
Ugyanez
megvalósítható lenne Magyarországon is 2019-ben, erre lehetőséget nyújt
a költségvetésben rendelkezésre álló, 2015 óta adövekményekből
képződött, felhalmozódott 3500 milliárd forint plusz. 2019 a jóléti
fordulat éve lehetne Magyarországon is.
Ahol már végrehajtották
a jóléti fordulatot, ott sem minden esetben a hatalmat gyakorlók
szándéka, az uralkodó osztály önzetlensége folytán került erre sor,
sokkal inkább annak eredményeként, hogy a nép ott kikövetelte magának.
A magyar népnek is joga, jussa, hogy a térségben utolsóként kikövetelje
magának a jóléti fordulatot.
KÉRDÉS:
Ön egyetért azzal, hogy a kormány a költségvetésben adónövekményekből
felhalmozódott 3500 milliárdból 2019-ben hajtson végre jóléti
fordualtot, egységesen 20 ezer forinttal emelje a
nyugdíjakat,
100 %-al emelje az orvosok és ápolók bérét, szerezze be a hiányzó CT és
MR készülékeket, biztosítsa az európai szintű sürgősségi ellátás
fedezetét, finanszírozza a várólisták 1 éven belüli minmálisra
csökkentéséhez szükséges feltételek biztosítását, állítsa vissza a
vegyes indexálású nyugdíjemelést, ami révén 2019-ben nem 2,7 %, hanem
10,2 % lenne a nyugdíjemelés?
5./
KORRUPCIÓS BÍRSÁG
Korrupciós
bírsággal megfékezhető a fejlődést megfojtó és a fejlődésre szánt
pénzeket elszívó korrupció. A korrupciós bírság adó módjára beszedhető,
nem kell sok éves bírósági tárgyalás.
A korrupciós bírság
bevezetése azt jelentené, hogy létrejön egy Korrupcióellenes Hivatal,
amely minden közpénz, állami, önkormányzati és uniós pénz
felhasználójától kérhetne tájékoztatást, kimutatást, jelentést a
felhasználásról 10 évre visszamenően. Ennek elmulasztása, hiányossága
bírságolható. A felhasználás bizonylatolásának ellenőrzése során
feltárt hiányosságok ugyancsak súlyos bírságot vonhatnak maguk után. A
korrupciós bírság mértéke a csalárd módon ellopott, nem a megjelölt
célra használt közpénz esetében a összeg teljes mértékét is elérheti.
A
korrupciós bírság bevezetésére lehetőséget nyújtó bírságolás új
rendszerét és kultúráját az Orbán-kormány teremtette meg, így a
korrupciós bírság bevezetésével nem járatlan, hanem kitaposott úton
lehetne haladni. A korrupciós bírság kiterjedhetne a korrupció
felderítését segítő kötelező adatszolgáltatásra, pontosabban annak
elmulasztására, hiányosságára, a feltételezés szerint korrupcióval
érintett támogatás, egyszerűbben pénz felhasználásának bizonylatolására
illetve annak hiányosságaira, a felhasználás céljainak teljesítésére
illetve nem teljesítésére és más hasonló jellegű tényezőkre.
Ami
a bírságolás mértékét, a korrupciós bírság lehetséges mértékét illeti,
ugyancsak az Orbán-kormány e körben alkalmazott gyakorlata lehet az
irányadó. Amikor elindult a nemzeti trafikok működése és betiltották a
kis boltokban a cigaretta és a dohánytermékek árusítását, akkor lépett
hatályba az a rendelkezés, ami 500 millió forintot jelölt meg a bírság
felső értékeként, amennyiben egy kisbolt akár egy doboz cigarettát
eladna engedély nélkül. Ha a maximum ezer forint értékű egy doboz
cigaretta engedély nélküli árusítása esetében a bírság felső határa 500
millió forintban lett megállapítva, akkor ebből kiindulva a korrupciós
bírság felső határa 5 milliárd vagy akár 50 milliárd forint is lehet.
Ez
a típusú bírságolás illetve ennek szabálya végigjárta az összes utat, a
köztársasági elnök és az Alkotmánybíróság is rendben lévőnek találta,
így ez ilyen szempontból sem támadható.
KÉRDÉS:
Ön támogatná a Korrupcióellenes Hivatal létrehozását és korrupciós
bírság bevezetését?
6./
VÁLASZTÁSI PÁRT
KÉRDÉS: Ön
támogatná szavazatával annak a választási pártnak az egyéni
képviselőjelöltjét és listáját, aki ígérete szerint kormányra kerülve
visszaszedné a korrpcióval lenyúlt állami, önkormányzati és uniós
pénzeket, ehhez létrehozná a Korrupcióellenes Hivatalt és bevezetné a
korrupciós bírságot, ami a jóléti fordulathoz jelentene kiegészítő
állami bevételt?
KÉRDÉS:
Ön támogatná szavazatával annak a választási pártnak az egyéni
képviselőjelöltjét és listáját, aki kormányra kerülve ígérete szerinti
módon a nyugdíjasok életvitelét érintő inflációs számítás és a
munkabérek emelkedése alapján számított vegyes indexálás alapján emelné
a nyugdíjakat és a jelenlegi állapoton egységes, azonnali 20 ezer
forintos korrekciós nyugdíjemeléssel javítana?
KÉRDÉS:
Ön tudja segíteni nyugdíjas szüleit? Ön a szülei érdekét nézve szavazna
a 20 ezer forintos korrekciós nyugdíjemelést és a vegyes indexálású
nyugdíjemelést ígérő választási párt listájára és egyéni
képviselőjelöltjére?
7./ MIGRÁNSOK
KIKÖLTÖZTETÉSE
Magyarországra
nem jönnek migránsok, mert nem vagyunk célország a migránsok számára.
Akik a déli magyar határnál próbálkoznak, azok nem ide jönnének, hanem
rajtunk keresztül Németországba. Az, hogy bevándorlóországgá akarnak
tenni bennüneket hatalmas blöff, amivel elterelhető a figyelem arról,
hogy a költségvetésben lévő 3500 milliárd forintot miért nem jóléti
fordulatra költi a kormány, miért a saját luxuskiadásaira, a hatalmon
lévőkhöz tartozó tőkésosztály fehizlalására fordítja.
Az a
migráns aki Európába jön, olyan országban szeretne letelepedni, ahol
jóval magasabb bérek vannak és ahol magasabb az életszínvonal, ahol
jobb élet van. Ezt bizonyítja, hogy a 2015-ben a Magyarországon
áthaladó 500 ezer migráns közül egy nem akart itt maradni, senki nem
kért tartózkodási engedélyt. Mindenki tovább ment Ausztriába,
Svédországba, Németországba. Felesleges volt olyan nevetséges
plakátokra elszórni milliárdokat, hogy Ne vedd el a magyarok munkáját.
Orbán
Viktor kormányfő mindenhol hírdette, hogy Magyarországra nem jöhetnek
migránsok, nem leszünk bevándorlóország. Aztán 2018 januárjában robbant
a hír, hogy az Orbán-kormány titokban befogadott 1300 migránst. A
szemléltetés kedvéért, komoly ígéretekkel sikerült itt tartani az 1300
díszmigránst. Mondhatni luxus körülmények között helyezték el őket a
mozgássérültek budai rehabilitációs otthonában. A magyar
mozgássérülteket kiköltöztették, erősebb kifejezéssel kidobták jól
felszerelt, európai szintű rehabilitációs otthonukból és migránsok
költöztek a helyükbe. De ez még kevés lett volna a migránsoknak, hogy
maradjanak, így olyan nagyságú költőpénzt is kapnak, amiből jól
megélhetnek. Dolgozni nem kell nekik, költőpénzükből a közeli budai
plázákban vásárolgatnak és a kávézókban kávézgatnak, élnek társasági
életet. Muszlim családok és gyerekeik vidám zsivaja visz életet a
csendes magyar léthez szokott plázák világába.
KÉRDÉS:
Egyetért Ön azzal, hogy a mozgássérültek rehabilitációs otthonában
elhelyezett, Orbán migránsainak nevezett migránsokat kiköltöztessék és
máshol helyezzék el, pl. a városrehabilitáció keretében felszabaduló
Hős utcai lakásokban?
KÉRDÉS: Egyetért
On azzal, hogy a migránsok kiköltöztetése után a magyar mozgássérültek
felújítva visszakapják budai rehabilitációs otthonukat, melyet a
migránsok beköltöztetése miatt kellett elhagyniuk?
KÉRDÉS:
Egyetért On azzal, hogy a hátrányos helyzetű magyar emberek -
mozgássérültek, látássérültek, stb. - helyzetének, sorsának
könnyítésére és a rehabilitációjukra fordított összeget megduplázza a
magyar kormány az erre lehetőséget nyújtó, adónövekményekből
felhalmozódott 3500 milliárd forint plusz pénzből?
Forrás: Baranyai József beszéde
Ha
tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA
ELPOCSÉKOLTÁK 20
AUTÓGYÁR ÁRÁT
A
kecskeméti Mercedes gyár éves árbevétele 3,6 milliárd euróról, 3,5
milliárd euróra csökkent. Ez így is rengeteg pénz, több mint ezer
milliárd forint. A kecskeméti Mercedes gyár zöldmezős beruházás volt és
megvalósult két vizes VB árából. Azóta még fejlesztések történtek, ami
plusz egy vizes vb árát igényelte, de most évente hoz 3,5 milliárd euró
bevételt. Ez nagyjából a magyar GDP 2,5-3 %-a.
A vizes vb
megrendezése, a beruházások csak a pénzt vitték, bevétel alig volt,
azóta meg csak kiadás van, nem is kevés, a létesítmények működtetésére,
fenntartására. A magyar kormány 2018 decemberében 70 milliárd forint
maradék pénzt szórt szét. Mire? Például:
3,3 milliárd forintot kapott a Nyíregyházi Sportcentrum Nonprofit Kft.
1,4 milliárd forintot kapott a Budafoki Munkás Testedző Egyesület
2,5 milliárd forintot kapott a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar
Főiskola
2,5 milliárd forintot kapott a Sapientia Alapítvány
1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Kézilabda Utánpótlásért Alapítvány
5,9 milliárd forintot kapott az Egri Főegyházmegye
1,7 milliárd forintot kapott a Magyar Pálos Rend Első Remete Szent Pál
Rendje
Ez
összesen 19 milliárd forint, a 70 milliárdból. Ennek a 70
milliárdnak a 10-szereséből lehetne a magyar államnak egy saját
autógyára, ami évi 3,5 milliárd bevételt hozna az országnak. A magyar
kormány 2010 óta annyi pénzt osztott szét a magyar sport, a magyar foci
támogatására, stadionok, sportcsarnokok, focipályák építésére, egyházi
támogatásra, külföldre támogatásra, amiből 20 db 3,5 milliárd eurós évi
bevételt hozó autógyárat építhetett volna. Jelentősen közeledtünk volna
Ausztriához, 60 %-al megnőtt volna a magyar GDP.
Így meg
ezekre a célokra szétosztott hatalmas pénz nem bevételt csak kiadást
termel, mert a fenntartás sok pénzbe kerül. Sportlétesítmények, melyet
csak páran használnak, drága pénzen épített és fenntartott stadionok,
melyeket csak pár száz ember látogat. Megengedheti ezt magának egy
olyan kicsi és szegény ország mint Magyarország? A választ mindenki
tudja.
Ha
tetszett az írás támogasd a szerzőt. Támogatásod a BÜDZSÉ 10101559-22006000-01005002
számú bankszámlara utalhatod.
MINTA